Sportec Porsche 911 GT2 RS SP800R - jeszcze wścieklejsze GT2
Najszybsze Porsche w historii marki otrzymało kolejne konie mechaniczne w postaci pakietu Sportec'a - SP800R. Liczby mówią same za siebie.
28.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zmiany na zewnątrz ograniczają się jedynie do przedniej nakładki pod zderzak, rozbudowaniu tylnego spoilera i zmienionych obręczy kół. Te mają na każdej z osi 20 cali i dostępne są w rozmiarach: 9x20 ET40 lub ET52 i 12x20 ET50. Zależnie od modelu pojedyncza felga waży 11,3 kg lub 14,3 kg. Rozmiary opon wynoszą 245/30 z przodu oraz 315/25 z tyłu. Zawieszenie Sportec'a obniża samochód o 25 mm.
Najważniejsze zmiany zaszły oczywiście w silniku. Modyfikacja tak zaawansowanej jednostki, gdzie właściwie ciężko coś poprawić, jest nie lada sztuką. Sportec'owi udało się wykrzesać prawie 200 koni mechanicznych więcej z 3,6-litrowego boksera. Okrągła liczba 800 w nazwie jest odzwierciedleniem wyniku z hamowni w postaci koni mechanicznych, natomiast moment obrotowy kształtuje się na poziomie 900 Nm. Przyspieszenie do "setki" wg. Sportec'a trwa ok. 3 sekund, a wskazówka prędkościomierza ma sięgać 373 km/h.
Taki przyrost mocy jest zasługą hybrydowych turbosprężarek Sportec K24.800. Za lepszy przepływ spalin odpowiada tytanowy układ wydechowy z katalizatorami. Kolejne zmiany dotyczą bezpośrednio elementów silnika oraz obejmują większe intercoolery, przeprogramowany komputer i wytrzymalsze sprzęgło. Niestety Sportec nie podaje żadnych informacji na temat tego, jak taki moment obrotowy znosi skrzynia biegów.
Źródło: GT Spirit