Koreańczycy pokazali nowość. Testy potwierdzają, że technologia działa
Jak wiadomo, jednym z największych problemów aut elektrycznych jest często niezadowalający zasięg, który zależny jest od wielu czynników. Producenci robią, co mogą, aby optymalizować konstrukcje samochodów, aby te stawiały mniejsze opory i tym samym były bardziej wydajne.
17.02.2024 | aktual.: 17.02.2024 15:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Hyundai oraz Kia zaprezentowały rozwiązanie o nazwie "Active Air Skirt" (AAS), które minimalizuje opór aerodynamiczny powstający podczas jazdy z dużą prędkością, co ma poprawić stabilność prowadzenia oraz zasięg w pojazdach elektrycznych.
Technologia ta, ma w sposób aktywny kontrolować przepływ powietrza w obrębie zderzaka i przednich kół, zmniejszając opory powietrza, redukując hałas oraz poprawiając prowadzenie.
Pierwsze testy pokazały, że system AAS, pozwolił na dodanie kilku kilometrów zasięgu, dzięki zredukowaniu oporów powietrza o niecałe 3 proc.
— Oczekuje się, że technologia ta będzie miała większy wpływ na modele takie jak SUV-y, w których trudno jest poprawić właściwości aerodynamiczne. Będziemy nadal dążyć do ulepszenia właściwości jezdnych i stabilności pojazdów elektrycznych poprzez poprawę właściwości aerodynamicznych — podkreślił Sun Hyung Cho, wiceprezes i szef grupy ds. rozwoju mobilności nadwozia w Hyundai Motor Group
Pozostaje mieć nadzieję, że w połączeniu z innymi technologiami, system AAS sprawi, że kierowcy będą w stanie wyraźniej odczuć optymalizacje mogące przekonać ich do korzystania z aut elektrycznych. Wzrost zasięgu o kilka kilometrów, może być niewystarczający.