Seat Ateca po kosmetycznym liftingu zaprezenetowany. Dalej bez miękkiej hybrydy

Seat Ateca, pierwszy SUV hiszpańskiej marki, doczekał się liftingu. To bardziej ewolucja niż rewolucja. Największe zmiany zaszły w kwestii łączności oraz elektroniki. Auto produkowane będzie w czeskich Kvasinach, a w salonach pojawi się jesienią 2020 roku.

Seat Ateca po liftingu (2020)
Seat Ateca po liftingu (2020)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

15.06.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pierwszy model Hiszpanów w segmencie SUV-ów doczekał się delikatnego liftingu. Od momentu premiery Seat sprzedał ponad 300 tys. egzemplarzy Ateki. Najważniejszym elementem, którym chwali się marka, jest nowy system multimedialny z 9,2-calowym ekranem i obsługą głosową. Na pokładzie znalazły się też bezprzewodowe interfejsy Android Auto i Apple Car Play.

Nie mogło obyć się bez zmian stylistycznych. Po liftingu auto będzie wyposażone w nowe zderzaki, pełne oświetlenie LED czy dynamiczne kierunkowskazy. Nie zmieni się szerokość czy wysokość Ateki, ale będzie ona dłuższa o 18 mm.

W ofercie pojawią się 4 wersje wyposażenia – Reference, Style, FR (pozycjonowana na bardziej sportową) oraz Xperience (która zastąpi Xcellence), mająca dodać samochodowi offroadowego charakteru. Producent zapewnia, że w kabinie znajdziemy nowe materiały przy wykończeniu drzwi, a powłoka przedniej szyby Climacoat odmrozi ją w 2-3 minuty bez smug.

Hiszpanie mówią o odświeżonych silnikach. Bazowa jednostka ma zmienioną turbinę, co ma zwiększyć wydajność o 10 proc. Diesle z kolei korzystają z podwójnego wtrysku AdBlue do wydechu. W informacjach producenta nie ma słowa o instalacji coraz popularniejszego modułu łączącego rozrusznik oraz alternator, co pozwala na zmniejszenie emisji oraz spalania. Najwyraźniej Seat jeszcze nie musi ratować się takimi rozwiązaniami.

Seat Ateca po liftingu będzie napędzany przez jeden z następujących silników:

  • 1.0 TSI 110 KM z ręczną skrzynią biegów,
  • 1.5 TSI 150 KM z ręczną skrzynią biegów,
  • 1.5 TSI 150 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG,
  • 1.5 TSI 190 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem na cztery koła.

W przypadku jednostek wysokoprężnych mówimy o:

  • 2.0 TDI 150 KM z ręczną skrzynią biegów,
  • 2.0 TDI 150 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG,
  • 2.0 TDI 150 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem na cztery koła.

Ceny Seata Ateki po liftingu nie są jeszcze znane. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów jesienią 2020 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Komentarze (5)