Roadster z Hunzenschwil – FAB Design SLS AMG Roadster Jetstream (2012)
Prawie rok po premierze swojej wersji SLS-a z nadwoziem coupé szwajcarska firma FAB Design zaprezentowała odmianę roadster. Auto otrzymało kontrowersyjnie wyglądający pakiet stylistyczny.
24.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:27
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tuner z Hunzenschwil słynie z dziwnie wyglądających samochodów. Kilka lat temu pojawił się na przykład niebieski Maybach, który, co tu dużo mówić, wyglądał śmiesznie. Teraz FAB Design promuje otwartą odmianę Mercedesa SLS AMG. Wóz także otrzymał zestaw nadwoziowy radykalnie zmieniający prezencję auta.
Trudno w ogóle odnaleźć elementy karoserii, które nie zostały zmodyfikowane lub wymienione. Do tych nielicznych części należy maska silnika i pokrywa bagażnika. Zarówno przedni zderzakospojler, jak i tylny zderzak, wszystkie błotniki, progi i drzwi prezentują się inaczej. Auto jest znacznie szersze od oryginału, jednak nie wiem jak to wygląda konkretnie w liczbach. Uzupełnieniem modyfikacji optycznych są dużo większe koła, ale również w ich przypadku FAB nie podał rozmiarów.
Wnętrze Mercedesa nie prezentuje się już tak odważnie. Większość nowych elementów, to części o kształcie oryginalnych, tyle że wykonane z włókna węglowego. Tapicerzy ze Szwajcarii wymienili też skórę na siedzeniach, desce rozdzielczej i drzwiach na materiał wyższej jakości.
Auto zyskało nowe elementy zawieszenia renomowanej firmy Koni – brak jednak szczegółów, które dokładnie części zmieniono.
O ile można mieć mieszane uczucia co do kwestii tuningu nadwozia, to raczej nikt nie będzie narzekał na fakt wzmocnienia silnika. Co prawda różnica nie jest duża, ale jest. Fabryczna jednostka napędowa to maszyna V8 o objętości skokowej 6,2 l, która bez pomocy doładowania uzyskuje moc 571 KM przy 6800 obr./min i moment obrotowy 650 Nm.
Dzięki nowemu układowi wydechowemu i centralnej jednostce sterującej zaopatrzonej w nowe oprogramowanie, tunerowi udało się wykrzesać z serca Mercedesa o 64 KM mocy i 40 Nm momentu obrotowego więcej.
Obecnie sportowy roadster potrzebuje 3,60 s na przyspieszenie od 0 do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M159
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 615 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 99,07 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm przy 4600 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 402 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1735 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,82 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)
- Rozstaw osi: 2680 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
- Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside6097/block
Źródło: autoblog