Przegląd polskiego cennika Alfy Romeo 4C

Alfa Romeo 4C to jedna z najważniejszych premier zeszłego roku. Z resztą doceniliście ją również Wy w plebiscycie na Sportowy Samochód Roku 2013, gdzie zajęła 3. miejsce. Ile trzeba wydać by stać się posiadaczem zwinnej włoszki?

Przegląd polskiego cennika Alfy Romeo 4C
Piotr Ślusarczyk

04.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Źródłem napędu Alfy Romeo 4C jest turbodoładowany silnik o pojemności 1,75 l współpracujący z dwusprzęgłową skrzynią biegów TCT. Motor generuje maksymalnie 240 KM i 350 Nm. Nie są to może imponujące liczby, jednak jeśli dodać, że auto waży jedyne 895 kg, robi się bardzo ciekawie.

Alfa Romeo 4C przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s a maksymalnie pojedzie ponad 250 km/h. Warto też przypomnieć świetny czas okrążenia Nürburgring Nordschleife wynoszący 8 minut i 4 sekundy.

Obraz

Początkowo w sprzedaży dostępna była wersja Launch Edition w cenie 250 000 zł. Auta zostały już wyprzedane, a standardowy polski cennik samochodu rozpoczyna się aktualnie od 220 000 zł. Co znajduje się w wyposażeniu standardowym? Oprócz oczywistych rzeczy jak centralny zamek czy elektrycznie stereowane szyby jest to m.in. skórzana kierownica, system kontroli trakcji VDC z samoblokującym elektronicznym mechanizmem różnicowym Alfa Q2, 17-calowe (przód) i 18-calowe (tył) felgi aluminiowe, czujniki ciśnienia w oponach oraz wyświetlacz prezentujący informacje dotyczące przyspieszenia, turbodoładowania czy temperatury oleju.

Długa jest lista opcji. Otwierają ją dwie bezpłatne pozycjeklimatyzacja manualna oraz sterewane elektrycznie i podgrzewane lusterka boczne. Poza tym można zamówić wyścigowe opony (6250 zł), sportowe zawieszenie (3000 zł), tempomat (2000 zł), 18-calowe (przód) i 19-calowe (tył) felgi (4150 zł), lakierowane na czarno, żółto lub czerwono zaciski hamulcowe (1500 zł), tylne czujniki parkowania (3000 zł), karbonowe obudowy reflektorów (6500 zł), satynowe obudowy lusterek (650 zł), tylny spojler (1650 zł) czy sportowy układ wydechowy (2000 zł).

Obraz

Nie można zapominać również o kolorach nadwozia. Za 1000 zł można wybrać lakier pastelowy biały lub czerwony. 3000 zł kosztuje lakier metalizowany szary a już na 9900 zł wyceniono trójwarstwowy metalizowany kolor czerwony lub biały. Bez dopłaty oferowany jest czarny lakier pastelowy. Na liście opcji fugurują również pakiety Racing (14 000 zł) i Lux (16 800 zł) zawierające w sobie część z wyżej wymienionych dodatków oraz dodatkowe opcje jak np. reflektory BI-LED.

Komentarze (31)