Prawie jak GTS – a‑workx M3 460cs (2011)
Najmocniejsza spośród seryjnych BMW M3 jest wersja GTS, ale nie każdy może ją kupić, bo produkcja tego wozu była limitowana. Właściciele zwykłych M3 mogą jednak sprawić, że ich wóz będzie miał zbliżone osiągi do wersji GTS, jeśli skorzystają z usług firmy a-workx.
23.11.2011 | aktual.: 12.10.2022 12:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Najmocniejsza spośród seryjnych BMW M3 jest wersja GTS, ale nie każdy może ją kupić, bo produkcja tego wozu była limitowana. Właściciele zwykłych M3 mogą jednak sprawić, że ich wóz będzie miał zbliżone osiągi do wersji GTS, jeśli skorzystają z usług firmy a-workx.
Według tunera wóz po przeróbkach jest prawdziwym autem torowym przystosowanym do ruchu ulicznego.
Zwykłe M3 ma 420-konny wolnossący silnik V8 o objętości skokowej 4,0 l. Moc maksymalna jest osiągana przy aż 8300 obr./min. Moment obrotowy wynosi równe 400 Nm.
Modyfikacje dokonane przez tunera poprawiły nieco parametry jednostki napędowej. Ma ona teraz moc 460 KM i maksymalny moment obrotowy 460 Nm. Firma tuningowa nie podaje, w jaki sposób uzyskała wyższą moc, ale pewien wpływ na to ma nowy sportowy układ wydechowy z rurami ze stopów tytanu, przygotowany przez firmę Akrapović.
Osoby, dla których 460 KM to za mało, mogą zamówić instalację sprężarki mechanicznej, dzięki której jednostka napędowa BMW będzie rozwijała 600 KM.
Lepszym rozdziałem momentu obrotowego na tylnej osi zajmuje się teraz mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu firmy Drexler.
Auto po tuningu potrzebuje 4,10 s, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h, i 13,20 s na rozpędzenie się do 200 km/h. Są to wyniki niewiele gorsze od BMW M3 GTS[sup]1)[/sup], a auto po tuningu jest jednak cięższe od fabrycznego GTS.
460cs zostało wyposażone we w pełni regulowane zawieszenie firmy KW i ceramiczne tarcze hamulcowe MOV’IT. Komplet tych ostatnich kosztuje prawie 20 tys. euro. Kontakt z nawierzchnią gwarantują opony Michelin Pilot Sport Cup nałożone na 19-calowe felgi ATS Super Light.
Koszt tuningu tego wozu wynosi 52 229 euro lub 34 034 euro, jeżeli klient zdecyduje się na tarcze hamulcowe ze stopów stalowych.
460cs pod wieloma względami przypomina M3 GTS, ale czy może być tak dobre jak wóz fabryczny? Tego moglibyśmy się dowiedzieć, gdyby auto zostało przebadane na torze wyścigowym.
[sup]1)[/sup] Według katalogów BMW M3 GTS do 100 km/h przyspiesza w 4,10 s, ale dziennikarzom udało się osiągnąć czas 3,80 s. Ci sami testerzy uzyskali 13,10 s w sprincie do 200 km/h.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, S65B40
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3999 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 460 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 115,03 KM/l (seryjny – 105,03 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 460 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne MOV’IT
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne MOV’IT
- Koła przednie: 19” ATS Super Light
- Koła tylne: 19” ATS Super Light
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1665 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,62 kg/KM (seryjny – 3,96 kg/KM)
- Długość: 4615 mm
- Szerokość: 1804 mm
- Rozstaw osi: 2761 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,10 s
- Przyspieszenie 0-200 km/h: 13,20 sblock position=\inside6911/block
Źródło: WCF