PP‑Performance BMW X6 M Stufe 3 (2013)

Wspólnie ze specjalistą od oklejania nadwozi – firmą Cam Shaft – warsztat PP-Performance poddał BMW X6 M modyfikacjom. Ta główna, to wzmocnienie jednostki napędowej do 710 KM.

PP-Performance BMW X6 M Stufe 3 (2013)
Olgierd Lachowski

20.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

BMW X6 M jest dostępne już od kilku lat. Auto zadebiutowało na rynku razem z modelem X5 M. W obu samochodach po raz pierwszy pojawiła się nowa V-ósemka. Silnik S63B44 jest następcą 10-cylindrowej konstrukcji stosowanej w BMW M5 serii E60. Różnica polega na tym, że 10-cylindrowiec stosowany był tylko w M5 i M6, a nowy motor używany jest przez niemieckiego producenta także w innych modelach.

Obraz

4,4-litrowy silnik ma bezpośredni wtrysk benzyny i dwie turbosprężarki w układzie równoległym do pomocy. W seryjnym BMW X6 M moc maksymalna wynosi 555 KM przy 6000 obr./min, a moment obrotowy 680 Nm przy 1500-5650 obr./min.

Jak na SUV-a przystało BMW X6 M oferuje napęd na wszystkie koła. W tym modelu BMW zastosowało zwykłą automatyczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. Dopiero w nowym M5 S63B44 został połączony ze skrzynią dwusprzęgłową.

Obraz

PP-Performance zastosowało pakiet numer 3, by zwiększyć osiągi jednostki silnikowej, a co za tym idzie i całego wozu. Nie wiadomo, co dokładnie kryje się pod oznaczeniem „Stufe 3”, ale na pewno podnoszone jest ciśnienie doładowania turbosprężarek.

Rezultat jest taki, że moc maksymalna silnika wynosi teraz 710 KM. Dzięki dodatkowym koniom mechanicznym X6 M od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Przypomnę, że model wprost z fabryki setkę osiąga po 4,70 s i rozpędza się do 275 km/h.

Miejsce seryjnego zawieszenia zajęły komponenty wyprodukowane przez firmę KW. Z pewnością nowe części poprawiają prowadzenie auta przy dużych prędkościach, ale odbierają mu resztki możliwości jazdy w terenie.

Obraz

Wkład firmy Cam Shaft do tego tuningu to folia w ciemnym szarym kolorze gdzieniegdzie poprzecinana czarnymi wstawkami.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 710 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 161,55 KM/l (seryjny – 126,28 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2380 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,35 kg/KM (seryjny – 4,29 kg/KM)
  • Długość: 4851 mm
  • Rozstaw osi: 2933 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,00 s
  • Prędkość maksymalna: ponad 300 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/15]

Źródło: carscoops

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)