Porsche 911 z siedmiobiegową manualną skrzynią!
Od początku lipca w sieci pojawiały się niepewne i dość szokujące informacje o nowym Porsche 911. Według kilku źródeł, auto ma zostać wyposażone w siedmiobiegową skrzynię manualną. Dzisiaj pojawiło się oficjalne potwierdzenie tych wieści.
06.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ewolucja automatycznych przekładni oraz ciągłe dążenie do wyciskania jak największej mocy z jak najmniejszych jednostek sprawiają, że coraz więcej producentów nie robi już pięcio- czy sześciobiegowych automatów. Teraz sporą popularnością cieszą się siedmio-, a nawet ośmiobiegowe skrzynie.
Większa liczba przełożeń pozwala na lepsze przyspieszenie, na zwiększenie ekonomii jazdy, czyli po prostu lepsze wykorzystanie mocy pochodzącej z jednostki napędowej. Również dlatego Porsche zdecydowało się na zamontowanie w nowej 911 siedmiobiegowej skrzyni manualnej.
Po co dodatkowy bieg? Wszystkim zależy na zwiększeniu ekonomiczności, by dane w tabelkach wyglądały jeszcze lepiej. Dwusprzęgłowa przekładnia PDK, która nadal pozostanie oczywiście opcją w modelu 911, również wyposażona jest w siedem przełożeń. Ostatni bieg służy tam do spokojnego "toczenia się" podczas jazdy na autostradzie.
Łatwo się więc domyśleć, że tak samo będzie w przypadku manualnej skrzyni. Wprawdzie zdjęcie powyżej jest tylko fotomontażem, jednak wiadomo już, że siódmy bieg będzie "wrzucany w prawo i do góry", czyli tak jak piątki w pięciobiegowych przekładniach.
Ciekawe czy producent z Zuffenhausen zdecyduje się na przesunięcie wstecznego, by był prostopadły do siódmego biegu. Jak widać Porsche pamięta o miłośnikach manuali, zabieg jest może nowatorskim rozwiązaniem w samochodach osobowych, jednak po kilkuset kilometrach pewnie można się do tego przyzwyczaić. Prawdopodobnie prędkość maksymalną auto będzie osiągało i tak na szóstym biegu, więc siódemka będzie tylko i wyłącznie na autostrady.
Źródło: WCF