Porsche 911 GT3 RS z czasem poniżej 7 min na Nurburgringu. Jedno z najszybszych aut na świecie
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS jest trzecim autem niemieckiej marki, które osiągnęło czas poniżej 7 minut na najtrudniejszym torze świata. Jest więc jednym z trzech najszybszych aut, jakie obecnie możecie kupić.
20.04.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W 2016 roku firma Porsche dokonała czegoś, co wcześniej wydawało się czystą abstrakcją. Pobili rekord na torze Nurburgring, pokonując samochodem produkcyjnym, dopuszczonym do ruchu drogowego, czas 7 minut. Dokonano tego modelem 918 Spyder, który uzyskał wynik 6:57 min.
Niewiele ponad pół roku temu znów udało się przebić magiczne 7 min. Porsche 911 GT2 RS uzyskało rezultat 6:47,3 min. Głównie za sprawą niesamowitej mocy 700 KM, choć wydawało się, że to niemożliwe z napędem na tylną oś i silnikiem umieszczonym za nią.
16 kwietnia niemiecki producent po raz kolejny powtarza wyczyn – tym razem z modelem 911 GT3 RS, co ogłosił dziś. Czas nie tak spektakularny, bo wynoszący 6:56,4 min, ale warto wspomnieć, że pierwsza 911 GT3 była o minutę wolniejsza. Co ciekawe, to czas lepszy o 24 s od poprzedniego GT3 RS – tak wielkiej różnicy nigdy w historii tego modelu nie było. Inna sprawa, że 520-konne auto ma o 180 KM słabszy silnik od GT2 RS.
Zobacz nagranie z przejazdu Nurburgringu w niesamowitym tempie 6:56,4 min:
Za kierownicą zielonej maszyny pędzącej po „Zielonym Piekle” zasiadali na zmianę Kévin Estre i Lars Kern. Na czterech szybkich okrążeniach uzyskiwali wynik poniżej 7 min. Nie można więc podejrzewać, że ostateczny rezultat jest dziełem przypadku. Najlepszy wynik uzyskał Estre.
- Ta runda była rewelacyjnym doświadczeniem dla mnie - powiedział zachwycony wynikiem 27-letni Kévin Estre. - Zwłaszcza w szybkich zakrętach i podczas hamowania GT3 RS pokazuje, jak bardzo blisko jest naszego wyścigowego GT3 R. Duża w tym zasługa także nowej generacji opon. Bardzo podoba mi się również silnik GT3 RS. 9000 obrotów na minutę z sześciocylindrowej jednostki jest fantastycznym doświadczeniem. Dźwięk to marzenie, a moment obrotowy jest niesamowity - podsumowuje.
Andreas Preuninger, kierownik projektu GT Pojazdy Drogowe twierdzi, że osiągnięty czas jest dowodem na to, iż moc nie jest kluczowa w szybkości pojazdu, ale ważniejsza jest idealna mieszanka składników, takich jak silnik, podwozie, nadwozie i kierowca. Jak widać, w świecie samochodów sportowych motor wolnossący wciąż ma się dobrze, a dobrze wykorzystana bardziej liniowa charakterystyka mocy, potrafi przynieść znakomite rezultaty.
Nie bez znaczenia są też opony, jak podkreślił kierowca. Auto podczas prób wyposażono w ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 R zoptymalizowane do użytku na torach. Jest ono dopuszczone do ruchu w Europie i Stanach Zjednoczonych. Te gumy jako opcja będą dostępne u dilerów na zamówienie zarówno do GT3 RS jak i do GT2 RS.
Tymczasem oficjalnym dostawcą opon na pierwszy montaż została firma Dunlop, która będzie oferowała model Sport Maxx Race 2. Ogumienie opracowane wspólnie z Porsche ma zapewniać znakomite właściwości na suchej nawierzchni, zwłaszcza na torze. Co ciekawe, komunikat w tej sprawie pojawił się na dzień przed informacją Porsche odnośnie pobitego rekordu na ogumieniach innej marki.
Po uzyskaniu tak znakomitego rezultatu, z trzech najszybszych samochodów drogowych na świecie jakie możesz kupić - zakładając, że definicją szybkości jest czas na Nurburgringu - dwa zamówisz u dilera Porsche. Jeden z najlepszych rezultatów należy do marki Lamborghini. Ich Huracan Performante osiągnął czas 6:52 min.
Zobacz także