Porsche 911 GT America - moc z Zuffenhausen

Porsche znane jest z tego, że oferuje mnogość wersji modelu 911. Tym razem nie chodzi jednak o drogową odmianę sportowego garbusa z Zuffenhausen, ale o kolejną ekstremalną wersję torową, która będzie przeznaczona tylko i wyłącznie do wyścigowej zabawy.

Porsche 911 GT America - moc z Zuffenhausen
Bartosz Pokrzywiński

14.08.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Porsche znane jest z tego, że oferuje mnogość wersji modelu 911. Tym razem nie chodzi jednak o drogową odmianę sportowego garbusa z Zuffenhausen, ale o kolejną ekstremalną wersję torową, która będzie przeznaczona tylko i wyłącznie do wyścigowej zabawy.

Tym razem Porsche zaprezentowało auto, które jest dedykowane dla klientów ze Stanów Zjednoczonych, stanowiących olbrzymi rynek dla niemieckiego producenta. Mowa o Porsche 911 GT America dedykowanym do wyścigów serii United Sports Car Racing (USCR) w klasie GT Daytona.

Porsche 911 GT America bazuje na 911 GT3 Cup. Jest to więc całkowicie wybebeszona karoseria z ogromną klatką bezpieczeństwa, fotelem kubełkowym i wyłącznie tymi przełącznikami, które przydają się w trakcie jazdy na torze wyścigowym.

Porsche 911 GT America
Porsche 911 GT America

Do tego wszystkiego dochodzi nowe tylne skrzydło mające zapewnić jeszcze lepszy balans pomiędzy dociskiem, a prędkością maksymalną auta. Ponadto Porsche 911 GT America wyposażone jest w podłogę z włókna węglowego, wyjście ewakuacyjne oraz cyfrowy zestaw zegarów od Coswortha.

Pod pokrywą silnika pracuje wolnossący bokser, tym razem o pojemności 4,0 l, generujący moc 470 KM. Jednostka przenosi moc na tylną oś za pośrednictwem sześciobiegowej sekwencyjnej przekładni. Za całość trzeba zapłacić 269 000 dolarów, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w październiku.

  • Porsche 911 GT America
  • Slider item
  • Slider item
  • Porsche 911 GT America
[1/4] Porsche 911 GT America

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)