Porsche 911 Blu Edition - eko‑Porsche
Gdy podczas zeszłorocznego prima aprilis pojawiły się plotki o przygotowywanej wysokoprężnej wersji 911, niewiele osób dało się na ten żart nabrać. Tym razem jednak to nie dowcip - Porsche na targach we Frankfurcie zaprezentuje ekologiczną, benzynową wersję swojego legendarnego modelu.
01.08.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Gdy podczas zeszłorocznego prima aprilis pojawiły się plotki o przygotowywanej wysokoprężnej wersji 911, niewiele osób dało się na ten żart nabrać. Tym razem jednak to nie dowcip - Porsche na targach we Frankfurcie zaprezentuje ekologiczną, benzynową wersję swojego legendarnego modelu.
Nadal nie są znane przyczyny decyzji niemieckiego producenta, jednak wiele wskazuje na to, że to po prostu konieczność przy zaostrzających się normach emisji spalin. Blu Edition zostanie wyprodukowane w limitowanej do 911 sztuk serii, jednak już po zaplanowanym na przyszły rok faceliftingu całej gamy modelu auto na stałe trafi do oferty Porsche. Zostanie ono zaprezentowane najprawdopodobniej podczas najbliższych targów we Frankfurcie.
Z wyglądu samochód oczywiście nie różni się znacząco od zwykłej 911, ale jest jeden szczegół, który pozwoli go odróżnić od mocniejszych wersji. Będzie nim jednoczęściowy, kompozytowy hardtop. Dach nie będzie mógł zostać złożony, a jedynie zdjęty i pozostawiony w garażu, co wprawdzie nie jest najpraktyczniejszym rozwiązaniem, ale pozwoliło na ograniczenie masy pojazdu. Firmie udało się zaoszczędzić 63 kg przy założonym oraz 85 kg przy zdjętym hardtopie.
Silnik napędzający 911 Blu Edition ta sama co w modelu Carrera 3,4-litrowa jednostka, która w ekologicznej wersji będzie osiągać zaledwie 300 KM. Moment obrotowy pozostanie jednak taki sam jak w 350-konnej odmianie - 390 Nm. Napęd będzie przenoszony na koła tylne tylko przez seryjną przekładnię PDK. Pierwsza setka ma się pojawić na liczniku po 5,4 s, więc właściciel auta może mieć problem z dogonieniem chociażby najszybszych odmian Porsche Caymana. Prędkość maksymalna tradycyjnie dla producenta z Zuffenhausen nie będzie ograniczona elektronicznie, ale wyniesie zaledwie 266 km/h.
Główną zaletą samochodu ma być jego ekologiczność. Obiecywane zużycie paliwa na poziomie 6,4 l/100 km to zasługa nie tylko niższej masy, ale również specjalnych opon oraz systemu Start-Stop. Dodatkowo apetyt na paliwo ma poskromić system dezaktywacji cylindrów oraz system odzyskiwania energii z hamowania.
Oczywiście wypuszczanie na rynek najsłabszej wersji Porsche 911 nie miałoby najmniejszego sensu, gdyby auto nie było znacznie tańsze od standardowych modeli. Ceny Blu Edition mają starować od 74 600 euro (Carrera jest o ok. 15 000 euro droższa). Czy Waszym zdaniem auto ma szansę odnieść sukces?
Źródło: 911uk