Porsche 911 (997) GT3 RSR na sezon 2011
Porsche zaprezentowało wyścigową wersję 911, która weźmie udział w wyścigach GT w sezonie 2011. Najnowsza wersja najbardziej utytułowanego modelu w historii wyścigów GT miała swoją premierę w Centrum R&D (Research & Development) w niemieckim Weissach. Modyfikacje samochodu z sezonu 2010 obejmuję głównie poprawę aerodynamiki z przodu oraz z tyłu, zmiany w zawieszeniu i silniku.
14.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Porsche zaprezentowało wyścigową wersję 911, która weźmie udział w wyścigach GT w sezonie 2011. Najnowsza wersja najbardziej utytułowanego modelu w historii wyścigów GT miała swoją premierę w Centrum R&D (Research & Development) w niemieckim Weissach. Modyfikacje samochodu z sezonu 2010 obejmuję głównie poprawę aerodynamiki z przodu oraz z tyłu, zmiany w zawieszeniu i silniku.
[]Warsztaty Porsche Classic – szpital dla klasyków [wideo]](http://Warsztaty Porsche Classic – szpital dla klasyków [wideo)
4-litrowy bokser otrzymał zmodyfikowany układ dolotowy powietrza oraz układ wydechowy. Kosmetyczne zmiany zaowocowały przyrostem 5 KM, w wyniku czego jednostka napędowa ma obecnie do dyspozycji 455 KM przy 7800 obr./min. Pamiętajmy, że inżynierowie nie mają w tym przypadku dużego pola do popisu, jako że wciąż obowiązują ich narzucone ramy regulaminowe FIA.
Przyrost każdego więc konia mechanicznego w wyścigowym aucie jest na wagę złota. Porsche twierdzi również, że ulepszony silnik jest lepiej przystosowany do działania na różnego rodzaju mieszankach paliwowych.
[]Porsche 911 GT2 RS w rękach Gordona Robertsona [wideo] ](http://Porsche 911 GT2 RS w rękach Gordona Robertsona [wideo)
Zmiany w aerodynamice dotyczą m.in. przedniego zderzaka, który zapewnia jeszcze większy docisk aerodynamiczny. Obręcze kół przednich zostały poszerzone z 11 do 12 cali. Kształt i zamocowanie tylnego skrzydła także zmieniono w celu optymalizacji przepływu powietrza, co dotyczy również pokrywy silnika z nowymi wylotami powietrza. GT3 RSR otrzymało także LED-owe tylne światła ze swojego drogowego odpowiednika.
Podstawowa cena Porsche 911 GT3 RSR na sezon 2011 wynosi 410 000 euro plus VAT. Wszystkie modyfikacje można także zamówić i zamontować w modelu z sezonu 2010.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: B6 (bokser)
- Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3996 cm3
- Średnica / skok tłoka: 102,7 / 80,4
- Moc maksymalna: 455 KM przy 7800 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm przy 7250 obr./min
- Maksymalne obroty: 9400 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 113,86 KM/l
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm, 4-tłoczowe zaciski
- Koła przednie: BBS, skręcane, 3-częściowe, rozmiar: 12J x 18” ET 34
- Koła tylne: BBS, skręcane, 3-częściowe, rozmiar: 13J x 18” ET 12,5
Masy:
- Masa własna: 1220 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,68 kg/KM
Źródło: CarScoop