Porsche 911 (997) GT3 RSR na sezon 2011

Porsche zaprezentowało wyścigową wersję 911, która weźmie udział w wyścigach GT w sezonie 2011. Najnowsza wersja najbardziej utytułowanego modelu w historii wyścigów GT miała swoją premierę w Centrum R&D (Research & Development) w niemieckim Weissach. Modyfikacje samochodu z sezonu 2010 obejmuję głównie poprawę aerodynamiki z przodu oraz z tyłu, zmiany w zawieszeniu i silniku.

Porsche 911 GT3 RSR 2011
Porsche 911 GT3 RSR 2011
Szymon Witkowski

14.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Porsche zaprezentowało wyścigową wersję 911, która weźmie udział w wyścigach GT w sezonie 2011. Najnowsza wersja najbardziej utytułowanego modelu w historii wyścigów GT miała swoją premierę w Centrum R&D (Research & Development) w niemieckim Weissach. Modyfikacje samochodu z sezonu 2010 obejmuję głównie poprawę aerodynamiki z przodu oraz z tyłu, zmiany w zawieszeniu i silniku.

[]Warsztaty Porsche Classic – szpital dla klasyków [wideo]](http://Warsztaty Porsche Classic – szpital dla klasyków [wideo)

4-litrowy bokser otrzymał zmodyfikowany układ dolotowy powietrza oraz układ wydechowy. Kosmetyczne zmiany zaowocowały przyrostem 5 KM, w wyniku czego jednostka napędowa ma obecnie do dyspozycji 455 KM przy 7800 obr./min. Pamiętajmy, że inżynierowie nie mają w tym przypadku dużego pola do popisu, jako że wciąż obowiązują ich narzucone ramy regulaminowe FIA.

Przyrost każdego więc konia mechanicznego w wyścigowym aucie jest na wagę złota. Porsche twierdzi również, że ulepszony silnik jest lepiej przystosowany do działania na różnego rodzaju mieszankach paliwowych.

[]Porsche 911 GT2 RS w rękach Gordona Robertsona [wideo] ](http://Porsche 911 GT2 RS w rękach Gordona Robertsona [wideo)

Zmiany w aerodynamice dotyczą m.in. przedniego zderzaka, który zapewnia jeszcze większy docisk aerodynamiczny. Obręcze kół przednich zostały poszerzone z 11 do 12 cali. Kształt i zamocowanie tylnego skrzydła także zmieniono w celu optymalizacji przepływu powietrza, co dotyczy również pokrywy silnika z nowymi wylotami powietrza. GT3 RSR otrzymało także LED-owe tylne światła ze swojego drogowego odpowiednika.

Porsche 911 GT3 RSR 2011
Porsche 911 GT3 RSR 2011

Podstawowa cena Porsche 911 GT3 RSR na sezon 2011 wynosi 410 000 euro plus VAT. Wszystkie modyfikacje można także zamówić i zamontować w modelu z sezonu 2010.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: B6 (bokser)
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3996 cm3
  • Średnica / skok tłoka: 102,7 / 80,4
  • Moc maksymalna: 455 KM przy 7800 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm przy 7250 obr./min
  • Maksymalne obroty: 9400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,86 KM/l
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm, 4-tłoczowe zaciski
  • Koła przednie: BBS, skręcane, 3-częściowe, rozmiar: 12J x 18” ET 34
  • Koła tylne: BBS, skręcane, 3-częściowe, rozmiar: 13J x 18” ET 12,5

Masy:

  • Masa własna: 1220 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,68 kg/KM

Źródło: CarScoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)