Półwyścigowy – Royal Muffler 911 GT3 RS (2012)
Wyścigowy spojler, wyścigowe koła i wyścigowe hamulce. Tylko silnik jest niewyścigowy, ale to wcale nie przeszkadza przerobionemu przez Royal Muffler Porsche 911 GT3 RS być maszyną bardzo atrakcyjną.
25.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pierwszą rzeczą, która przyciąga wzrok jest charakterystyczne malowanie, w którym główną rolę gra satynowy niebieski kolor. Do tego są jeszcze barwy czarna i biała.
Kolejnym elementem zwracającym uwagę jest tylny spojler, który nie jest skrzydłem montowanym fabrycznie przez Porsche w modelu 911 GT3 RS. Tuner zamontował spojler, który jest wykorzystywany przez hybrydową wyścigową maszynę 911 GT3 R. W stosunku do fabrycznego nowe skrzydło zapewnia większy docisk aerodynamiczny tylnej osi.
Z wyścigowego pojazdu pochodzą również felgi BBS, które pokryto czarnym lakierem. Na obręcze założone są felgi firmy Toyo – model R888. Za kołami kryją się hamulce Brembo, które są wykorzystywane przez Porsche w torowych samochodach.
Jedynym, co nie zmieniło się nawet w najmniejszym stopniu, jest jednostka napędowa. Tradycyjnie dla modelu 911 jest to 6-cylindrowy motor przeciwsobny zainstalowany z tyłu wzdłużnie. Wolnossący 3,8-litrowiec cechuje się mocą maksymalną na poziomie 450 KM. Wszystkie te konie mechaniczne są uzyskiwane przy 7900 obr./min. Moment obrotowy wynosi 430 Nm przy 6750 obr./min. Naturalnym było, że taki wóz musiał mieć manualną skrzynię biegów i napęd wyłącznie na tylne koła.
Oprócz mocnego silnika ważne jest to, że Porsche jest stosunkowo lekkim pojazdem, bo waży 1370 kg. Dzięki połączeniu tych dwóch cech maszyna dysponuje bardzo dobrymi osiągami (do setki przyspiesza w 3,90 s oraz osiąga 310 km/h) i świetnie zachowuje się na torze wyścigowym. Bolid poprawiony przez Royal Muffler na wyścigowej trasie powinien spisywać się jeszcze lepiej.
Źródło: autoblog