Po wielkiemu cichu – MKB SLS AMG P640 (2011)

MKB nigdy nie bawi się w optyczne zestawy tuningowe. Wszystkie zmiany dokonywane przez tę firmę mają charakter mechaniczny. Po premierach Hamanna i Mansory czas na MKB SLS AMG P640.

Po wielkiemu cichu – MKB SLS AMG P640 (2011)
Olgierd Lachowski

01.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

MKB SLS AMG P640 fot.2
MKB SLS AMG P640 fot.2

O ile takie samochody jak Mansory SLS AMG czy Mercedes przygotowany przez Hamanna rzucają się w oczy nie tyle przez to, że to Mercedesy SLS, a dlatego że są tak ostro przerobione (Mansory jest wręcz koszmarne), to auto MKB pragnie być niezauważone. Jeśli ktoś przechodzi obojętnie koło seryjnego Mercedesa SLS, to i produkt tego tunera nie przyciągnie specjalnie jego uwagi – a powinien.

To, co odróżnia prezencję przerobionego wozu od fabrycznego Mercedesa, to koła z felgami o charakterystycznym dla MKB wzorze. Mogą się podobać, albo nie, ale nikt nie odmówi im indywidualnego stylu. Koła z przodu „uzbrojone” są w felgi 9,5 x 20” i opony 275/35, natomiast z tyłu znajduje się zestaw składający się z felg 11,5 x 20” i opon 295/35. „Gumy” wyprodukowała firma Michelin.

MKB SLS AMG P640 fot.3
MKB SLS AMG P640 fot.3

Ponieważ jest to pierwszy etap zmian, MKB nie podjęło się modyfikacji ani zawieszenia, ani hamulców, ani układu napędowego – zmieniono tylko oprogramowanie silnika. To dało efekt w postaci 67 dodatkowych koni mechanicznych i 60 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jeśli dodać to do parametrów seryjnego motoru V8 o objętości skokowej 6,2 l, który wytwarza 571 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego, to razem uzyskamy moc wynoszącą 638 KM i moment o wartości  710 Nm.

Podkręcony SLS potrzebuje 3,70 s na rozpędzenie się do 100 km/h i 10,50 s na to, by na prędkościomierzu wyświetliło się 200 km/h. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 330 km/h.

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 638 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,77 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 710 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,5 x 20”
  • Koła tylne: 11,5 x 20”
  • Opony przednie: 275/35 R 20
  • Opony tylne: 295/35 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,66 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 10,50 s
  • Prędkość maksymalna: Ograniczona do 330 km/hblock position=\inside8203/block
Komentarze (0)