Nowy Peugeot Expert (2016) - premiera
Do tej pory była to tylko zapowiedź, teraz Peugeot prezentuje oficjalnie swój najnowszy, lekki pojazd użytkowy o znanej doskonale nazwie Expert. To auto nowej generacji, które już miało swoją premierę jako Toyota Proace.
14.04.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jednak to Francuzi go zaprojektowali wyrzucając ze swojej paczki Fiata, który już znalazł sobie nowego dawcę średniego dostawczaka w gamie Renault i nazwał nowy model Talento. Wracajmy jednak do Experta. Auto oczywiście jest bliźniacze z Toyotą Proace, którą prezentowaliśmy wam miesiąc temu, choć stylistycznie zachowuje typowy dla Peugeota odważny design.
Nadwozie ma być dostępne w kilku użytkowych i osobowych wersjach: jako van, platforma do zabudowy, combi oraz typowy bus do przewozu osób. Przestrzeń ładunkowa ma objętość do 6,6 m3, a maksymalna ładowność to 1400 kg. Samochód dostępny w dwóch długościach, przygotowany na platformie EMP2 o rozstawie osi 2,73 m ma służyć przede wszystkim kierowcom bez prawa jazdy na pojazdy ciężarowe. Model ma mieć wiele praktycznych rozwiązań, które lepiej poznamy podczas premiery tego auta w salonach sprzedaży. Funkcjonalność to podstawowa cecha samochodów użytkowych tej wielkości. Na prezentowanych zdjęciach widać, że Peugeot oferuje system otwierania drzwi przy pomocy gestów i kamerę cofania z ekranem umieszczonym na lusterku.
Nie zabraknie systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy podczas jazdy. W skład pakietu asystentów wchodzą m. in. czujnik zmęczenia, aktywny hamulec przeciwkolizyjny, system odczytywania znaków drogowych, aktywny tempomat czy system ostrzegający przed pojazdami w martwym polu. Klient będzie mógł zamówić auto z układem elektronicznej kontroli trakcji z funkcją blokady mechanizmu różnicowego, pozwalającą na poruszanie się po bezdrożach. Pokrętłem kierowca wybierze jeden z kilku trybów, m. in. śnieg, błoto, piach.
Do napędu Peugeota Experta zostaną użyte znane jednostki napędowe z rodziny BlueHDi o pojemności 1,6 litra i 2,0 litra. Najsłabszy silnik 1.6 generuje 95 KM i będzie również dostępny w wersji 115-konnej z sześciobiegową przekładnią manualną. Słabsza odmiana do wyboru z pięciobiegowym manualem lub automatem ETG6. Mocniejsze będą 2-litrówki generujące 120 KM, 150 KM i 180 KM. Ten najmocniejszy to już prawdziwy pocisk, który spokojnie może stanąć w szranki w wersji osobowej z Volkswagenem Multivanem czy Mercedesem Klasy V. 180-konna jednostka BlueHDi będzie łączona tylko z automatem EAT6.
Światowa premiera już za nami, teraz czekamy na ceny i specyfikacje. Kto wie, czy z nowym modelem Peugeot nie zdominuje rynku lekkich aut dostawczych, bo Expert wygląda atrakcyjnie i pewnie też będzie świetnie skalkulowany.
Zobacz także