Peugeot 405 sprzedaje się lepiej niż Škoda Superb. Czego nie rozumiecie?

Model, który zniknął z Europy pod koniec lat 90. minionego stulecia, teraz jest 12. najlepiej sprzedającym się autem klasy średniej na świecie. W statystykach wygrywa nie tylko z nowoczesnym 508, ale i Škodą Superb, która - przynajmniej u nas - jest prawdziwym hitem. Jak to możliwe?

Yountigmer prosto z salonu? W niektórych krajach to możliwe
Yountigmer prosto z salonu? W niektórych krajach to możliwe
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / IKCO
Aleksander Ruciński

09.06.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Peugeot 405 był udanym modelem, lecz z uwagi na wiek konstrukcji, trudno dziś kupić zadbany egzemplarz. Tymczasem gdzieś na świecie z salonu wciąż wyjeżdżają nowiutkie sztuki. Wszystko za sprawą przedsiębiorstwa Iran Khodro, które od lat produkuje i sprzedaje 405 w Iranie, a od 2019 roku również Azerbejdżanie.

Samochód trafia na niewymagające rynki, na których obowiązują mniej restrykcyjne normy emisji spalin i wymogi dotyczące bezpieczeństwa. Mylą się jednak ci, którzy sądzą, że obecna oferta wygląda tak, jak w latach 90. We "współczesnym" 405 dostaniecie bowiem dwie poduszki powietrzne, automatyczną klimatyzację czy audio z łącznością Bluetooth. A wszystko to w połączeniu z prostą, dopracowywaną przez lata i sprawdzoną konstrukcją.

Jeśli dodamy do tego uczciwą cenę, która stanowi równowartość około 38 tys. zł, szybko zrozumiemy, dlaczego Peugeot 405 wciąż jest tak popularny. W 2020 roku znalazł 77 tys. chętnych i był 12. modelem w globalnym zestawieniu popularności aut klasy średniej, bijąc na głowę Škodę Superb, Opla Insignię, Renault Talisman czy swojego następcę z czwartego pokolenia, Peugeota 508.

Peugeot 405 (2020)
Peugeot 405 (2020)© mat. prasowe / IKCO

Zanim jednak wpiszecie w Google frazę: "Jak sprowadzić auto z Iranu", miejcie na uwadze fakt, że nie jest to łatwa, ani tym bardziej opłacalna zabawa, a napęd, jaki znajdziecie pod maską, nie zapewni współczesnych osiągów. Do wyboru są dwa warianty benzynowego 1.8 - 8 zaworowy o mocy 99 KM lub 108-konny, 16-zaworowy. Chętni mogą też wziąć 104-konnego turbodiesla.

Komentarze (30)