Ostatni? – G‑Power M3 DKG SK III ‘Sporty Drive’ (2012)

W przyszłym roku w Genewie zobaczymy prawdopodobnie nowe M3, więc teraz tunerzy BMW z wersji E92 wyciskają siódme poty. Możliwe, że G-Power zaprezentowało auto z ostatnim już pakietem tuningowym – silnik ma aż 720 KM!

Ostatni? – G-Power M3 DKG SK III ‘Sporty Drive’ (2012)
Olgierd Lachowski

05.09.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W przyszłym roku w Genewie zobaczymy prawdopodobnie nowe M3, więc teraz tunerzy BMW z wersji E92 wyciskają siódme poty. Możliwe, że G-Power zaprezentowało auto z ostatnim już pakietem tuningowym – silnik ma aż 720 KM!

Nad fantastycznymi możliwościami M-trójki E92 rozwodziło się wielu kierowców testowych i dziennikarzy, ale to było już kilka lat temu, a konkurencja robi swoje. Dowodem na to jest ostatni test niemieckich dziennikarzy na Nürburgringu, gdzie M3 przegrało z nową 911 Carrera S. Gdzie tam przegrało… zebrało prawdziwe baty. Fakt, że BMW jest cięższe od Porsche o 170 kg, ale oba miały skrzynie dwusprzęgłowe, a wóz z Zuffenhausen jest słabszy o 20 KM. I co? 10 sekund różnicy! I to nie na Nordschleife, tylko na torze GP.

Obraz

Na nową M-trójkę przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, więc te osoby, które mają model E92, żeby nie osiwiały doszczętnie, mają szerokie możliwości modyfikowania swojego wozu, na przykład w G-Power. To przynajmniej chwilowo pozwoli im zostawiać nowe Porsche z tyłu. A G-Power proponuje naprawdę ostre podkręcenie coupé z Monachium.

O zmianach w wyglądzie samochodu w zasadzie mógłbym nie pisać, bo są, poza dwoma elementami, dość skromne. Te kluczowe części to klapa bagażnika i garbata pokrywa silnika z kompozytów węglowych. Garb nie jest ot tak sobie… Poza tym styliści zainstalowali listwy pod przednim zderzakiem i na klapie bagażnika. I tyle.

Obraz

Aha, wymieniono też koła na felgi Silverstone Diamond. W tym egzemplarzu mają one szerokość 9,0” z przodu oraz 10,0” z tyłu i średnicę 20”. Dostępne są też obręcze 19-calowe. Przednie opony o rozmiarze 255/30 R 20 i tylne o wymiarach 295/25 R 20 powinny zagwarantować całkiem niezłe trzymanie się jezdni.

Pod kompozytową maską siedzi 4,6-litrowy silnik V8. Tak, to nie pomyłka. Po tuningu jednostka napędowa ma większą objętość skokową. Dodatkowe 600 cm[sup]3 [/sup]pojawiło się po wymianie wału korbowego i rozwierceniu tulei cylindrowych. Nowe tłoki Mahle mają inaczej ukształtowane denka, co pozwoliło obniżyć stopień sprężania z 12,0 do 10,0. Oryginalne korbowody zostały zamienione na nowe, lepiej wyważone. Inne są także wtryskiwacze paliwa (wydajniejsze) i świece (założono tzw. zimne świece zapłonowe).

Dowiedz się więcej o BMW serii 3:

Pojawił się też skuteczniejszy układ chłodzenia oleju i cieczy chłodzącej. G-Power wstawiło dodatkowe wymienniki ciepła.

Garb na masce niezbędny był do ukrycia sprężarki mechanicznej ASA T1-723. Urządzenie to wymaga również chłodzenia, ale je po prostu podłączono do obiegu silnika. Ciśnienie doładowania nie jest może ogromne, wynosi 0,4 bara, ale w połączeniu z modyfikacjami motoru i układu wydechowego robi swoje.

Za skutecznie odprowadzenie spalin odpowiada wykonany w pełni ze stopów tytanu układ wylotowy ze 100-celowymi konwerterami katalitycznymi oraz sportowymi tłumikami. Lekki materiał pozwolił zaoszczędzić aż 23 kg masy w stosunku do fabrycznego wydechu.

Obraz

Maszyna otrzymała również w pełni regulowane zawieszenie, nic nie wiadomo natomiast o układzie hamulcowym. G-Power oferuje montaż większych tarcz hamulcowych, a nawet hamulce ceramiczne, jednak prawdopodobnie w tym BMW hamulce są seryjne.

O należyte podtrzymywanie ciał kierowcy i pasażera z przodu dbają kubełkowe, obszyte skórą i Alcantarą, fotele, na których oczywiście tuner nie zapomniał umieścić swojego logo.

Obraz

Ponieważ auto jest wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię o dwóch sprzęgłach, jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Takie same wozy ze skrzynkami manualnymi rozpędzają się do 320 km/h. W obu przypadkach czas przyspieszania do 100 km/h jest taki sam i wynosi 3,70 s.

Konkurencja

[RENM M3 Agitator 450 KM]

Dane techniczne

  • Typ: V8
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: ≈ 4600 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor ASA T1-723
  • Moc maksymalna: 720 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 156,52 KM/l (seryjny – 105,05 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DKG
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20” Silverstone
  • Koła tylne: 10,0 x 20” Silverstone
  • Opony przednie: 255/30 R 20 Michelin
  • Opony tylne: 295/25 R 20 Michelin

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1670 kg
  • Stosunek masy do mocy: ≈ 2,32 kg/KM (seryjny – 3,98 kg/KM)
  • Długość: 4615 mm
  • Szerokość: 1804 mm
  • Rozstaw osi: 2761 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 s
  • Prędkość maksymalna: 330 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/24]

Źródło: G-Power

Komentarze (0)