OK‑Chiptuning 911 Turbo Manta (2013)

Mało znana firma OK-Chiptuning przerobiła nieprodukowane już od dawna Porsche 911 Turbo z serii 996. Części tuningowe pochodzą od różnych przedsiębiorców. Po przeróbkach silnik tego wozu ma 650 KM mocy maksymalnej.

OK-Chiptuning 911 Turbo Manta (2013)
Olgierd Lachowski

15.05.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Początek produkcji modelu 911 Turbo (996) to dość odległa już historia. Miał on bowiem miejsce w 1999 roku. Jednak nawet teraz ta wersja najsłynniejszego modelu Porsche robi ogromne wrażenie.

Obraz

To między innymi za sprawą silnika M96/70 auto przyciąga zainteresowanie wśród ludzi. Zainstalowany wzdłużnie z tyłu motor to tradycyjnie dla tego auta jednostka przeciwsobna o sześciu cylindrach. Doładowanie w postaci turbosprężarki gwarantowało, że silnik rozwinie moc 420 KM przy 6000 obr./min, a jego moment obrotowy wyniesie 560 Nm przy 2700-4600 obr./min.

Obraz

W widocznym na fotografiach bolidzie seryjna turbosprężarka została zamieniona na chłodzone cieczą urządzenie K24 (producentem jest KKK), natomiast większą międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego przeszczepiono z wytwarzanego niedawno Porsche 911 GT2 RS. Tuner zmodernizował kanały dolotowe w silniku, zamontował większe zawory dolotowe i zmienił pompę paliwa na wydajniejszą. W efekcie udało się osiągnąć moc 650 KM i moment obrotowy 790 Nm.

Obraz

Na tym ulepszenia się nie skończyły. Sachs dostarczył nowe wzmocnione sprzęgło, z magazynów KW pochodzi w pełni regulowane zawieszenie Variant 3, a koła to produkt TechArta. 19-calowe obręcze mają założone opony 235/35 R 19 z przodu oraz 305/30 R 19 z tyłu. Również tylne skrzyło wyprodukował TechArt.

Nadwozie okleiła firma Cam Shaft foliami o trzech kolorach. Wewnątrz fabryczne fotele zastąpiono kubełkowymi siedzeniami Recaro.

Obraz

Niestety nieznane są osiągi drogowe tego egzemplarza Porsche.

Dane techniczne

  • Typ: B6, M96/70
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka K24
  • Moc maksymalna: 650 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 180,56 KM/l (seryjny – 116,67 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 790 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe ,wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 305/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1540 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,37 kg/KM (seryjny – 3,67 kg/KM)
  • Długość: 4435 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: WCF

Komentarze (0)