Odświeżone Porsche 914 już w sprzedaży. Tanio nie jest

Niemal trzy lata od pierwszej zapowiedzi firma Fifteen Eleven Design zaprezentowała ostateczną wersję produkcyjną swojego restomoda Porsche 914. Ten pojazd to ukłon w stronę jednego z najmniej popularnych modeli w historii niemieckiej marki.

W odświeżonej wersji postawiono na projektorowe lampy LED, zamiast wysuwanych reflektorów
W odświeżonej wersji postawiono na projektorowe lampy LED, zamiast wysuwanych reflektorów
Źródło zdjęć: © fifteenelevendesign.com

24.08.2023 | aktual.: 25.08.2023 12:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Projekt Porsche 914 restomod ogłoszono po raz pierwszy w 2021 r. Jego bazą jest roadster z silnikiem umieszczonym centralnie oparty na Porsche Caymanie S. 6-cylindrowe serce samochodu typu bokser o pojemności 3,8 litra przeszło solidne modyfikacje, aby uwolnić moc 380–400 KM. Niektóre ulepszenia obejmują wzmocnione elementy wewnętrzne, kute tłoki i elektroniczny moduł sterujący Life Racing. Przekłada się to na ponad trzykrotną wydajność seryjnego 914. Wszystko współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów.

  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
[1/5] Porsche 914 restomodŹródło zdjęć: © fifteenelevendesign.com

Za jakość jazdy odpowiadają fachowo regulowane w trzech płaszczyznach amortyzatory typu coil-over firmy Reiger zintegrowane z architekturą zawieszenia opartą na modelu Cayman. Lepszą skuteczność hamowania zapewniają czterotłokowe zaciski Porsche Brembo, nawiercane krzyżowo i wentylowane tarcze oraz skrzynia pedałów AP Racing. Pojazd został wyposażony też m.in. w wykonany na zamówienie układ wydechowy ze stali nierdzewnej, 18-calowe koła Fuchs i opony Michelin Pilot Sport 2.

W kwestii wyglądu Fifteen Eleven zrezygnowało z oryginalnych, wysuwanych reflektorów i postawiło na projektorowe lampy LED. Ponieważ silnik Caymana jest chłodzony cieczą, a nie powietrzem, jak w oryginalnym 914, firma musiała także dostosować przedni zderzak i maskę, aby zrobić miejsce na chłodnicę. Podnoszony dach jest przejrzysty, co zapewnia jaśniejszą kabinę. Panele zewnętrzne wykonane są z włókna węglowego.

W środku znajdziemy stworzoną na zamówienie skórę zdobiącą kokpit i fotele Recaro. Przeprojektowana przegroda zapewnia większą przestrzeń na nogi. Osoby, które zamówią auto, będą mogły je samodzielnie dostosować w zakresie koloru i wykończenia. Pojazd dostępny jest w konfiguracji z kierownicą po lewej i prawej stronie. Ceny restmoda zaczynają się od 444 tys. dolarów.

Komentarze (2)