Ruf Tribute to hołd dla starych porsche. Ma dwie turbiny i nadwozie z włókna węglowego

Ruf Tribute wygląda jak klasyczne 911. W rzeczywistości jest jednak ręcznie wykonanym, nowoczesnym hołdem dla modeli chłodzonych powietrzem.

Ruf Tribute
Ruf Tribute
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | RUF
Aleksander Ruciński

21.08.2023 | aktual.: 23.08.2023 13:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ostatnie porsche 911 z chłodzonym powietrzem bokserem wyjechało z fabryki w 1998 roku. Była to kultowa już generacja 993. Dla wielu miłośników marki, był to koniec ery "prawdziwych porsche". Nic więc dziwnego, że tunerzy i twórcy restomodów tak często do niej wracają.

Przykładem jest Ruf Tribute - jednostkowy egzemplarz zaprojektowany przez samego Aloisa Rufa Juniora. Samochód wyróżnia się nie tylko wyjątkowym napędem, ale i konstrukcją. Większość elementów wykonano bowiem z włókna węglowego. Na pokładzie jest też zintegrowana klatka bezpieczeństwa oraz zawieszenie z podwójnymi wahaczami i regulowanymi amortyzatorami KW.

3,6-litrowa, chłodzona powietrzem jednostka jest doposażona w dwie turbosprężarki zapewniające aż 550 KM mocy i 553 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi nie są znane, lecz raczej nie dają powodów do narzekań.

To imponujący projekt, który z pewnością znalazłby wielu klientów. Póki co jednak Ruf nie ma planów produkcyjnych związanych z modelem Tribute.

  • Ruf Tribute
  • Ruf Tribute
  • Ruf Tribute
  • Ruf Tribute
  • Ruf Tribute
  • Ruf Tribute
  • Ruf Tribute
[1/7] Ruf TributeŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | RUF
Komentarze (2)