Nowy standard komunikacji pomiędzy autami. Japońskie firmy będą współpracować
Co mają wspólnego Toyota, Mazda, Suzuki, Subaru i Daihatsu? Wszystkie te marki pochodzą z Japonii, ale niebawem połączy je coś więcej. Nowy system wymiany informacji i rozrywki ma zapewnić właścicielom aut tych marek większe bezpieczeństwo i komfort.
28.04.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Czasy, kiedy kwestia elektroniki w samochodzie była trzeciorzędna, mamy już za sobą. Dziś klienci chcą nowoczesności i użyteczności, a rozwój technologii obiecuje na tym polu coraz większe możliwości. Właśnie dlatego piątka japońskich producentów aut łączy siły, by stworzyć nowy standard. Owocem wspólnych prac ma być wspólny system multimedialno-komunikacyjny.
Chodzi tu o coś znacznie więcej niż wygląd menu na ekranie pośrodku deski rozdzielczej czy możliwość połączenia systemu auta z telefonem. Dzieło piątki japońskich firm ma być bazą do rozwoju usług autonomicznej jazdy, usług internetowych czy wymiany informacji pomiędzy poszczególnymi samochodami a centrami danych. Przyspieszyć ma również jakość i szybkość wymiany danych, a więc i świadczenia usług internetowych.
W pierwszym etapie współpracy Suzuki, Subaru, Mazda i Daihatsu zaimplementują własne rozwiązania i aplikacje do platformy Toyoty. Potem rozpoczną się prace nad nowym systemem multimediów, informacji i łączności.
Wspólna praca nad nowoczesnymi rozwiązaniami ma przynieść obniżenie kosztów ich rozwoju i zwiększenie możliwości platformy. Jak widać, w walce na technologie Japończycy nie składają broni.