Nowy pick-up Serii F Super Duty – doskonały, jak nigdy wcześniej popularny model Forda: wszechstronny, skomunikowany ze światem i zaawansowany technologicznie

Ford, lider rynku samochodów dostawczych w USA[1], zaprezentował nową linię Serii F Super Duty – pick-upów i podwozi z kabiną. Zaprojektowana od nowa na zewnątrz i wewnątrz Seria F Super Duty oferuje bezprecedensowe możliwości, nowe innowacyjne technologie i pakiet usług opartych na chmurze, które zapewniają nowy poziom wydajności.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

12.10.2022 15:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

  • Nowa generacja Forda Serii F Super Duty to potężny i wytrzymały pick-up, który dzięki takim innowacyjnym technologiom jak Pro Power Onboard czy pakietowi oprogramowania i usług Ford Pro, pozwala zmaksymalizować czas pracy bez przestojów, zwiększyć produktywność i obniżyć koszty użytkowania.
  • Nowa Seria F Super Duty jest przeznaczona do holowania potężnych przyczep, dysponuje ogromną ładownością oraz oferuje najwyższe moment obrotowy i moc silnika spośród wszystkich pick-upów o dużej ładowności. To wszystko dzięki czterem silnikom w gamie, w tym nowemu podstawowemu benzynowemu motorowi V8 o pojemności 6,8 l i nowej wysokoprężnej jednostce V8 Power Stroke o pojemności 6,7 l.
  • Pierwszy pick-up w USA z wbudowanym modemem 5G, który umożliwia szybsze działanie, dostęp do Wi-Fi i zapewnia aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up podczas jazdy, a także nową nawigację dla pojazdów z przyczepą, która – w zależności od rozmiaru naczepy – w czasie rzeczywistym proponuje najlepszą trasę przejazdu.
  • Nowy Ford Pro Upfit Integration System umożliwia łatwiejszy niż wcześniej dobór wyposażenia opcjonalnego, jak dodatkowe oświetlenie, żurawie lub pługi śnieżne.

WARSZAWA, 7 października 2022 r. – Ford, lider rynku samochodów dostawczych w USA[1], zaprezentował nową linię Serii F Super Duty – pick-upów i podwozi z kabiną. Zaprojektowana od nowa na zewnątrz i wewnątrz Seria F Super Duty oferuje bezprecedensowe możliwości, nowe innowacyjne technologie i pakiet usług opartych na chmurze, które zapewniają nowy poziom wydajności.

- Modele Super Duty, od pick-upa F-250 po użytkową ciężarówkę F-600, są zdolne do wykonywania najtrudniejszych zadań – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. - Nabywcy aut Super Duty to specjaliści w różnych dziedzinach związanych z budownictwem – podstawa funkcjonowania naszych społeczności i naszej gospodarki. Włożyliśmy całą wiedzę i pomysłowość, jaką dysponujemy, aby skonstruować samochód ich marzeń – inteligentniejszy, mocniejszy, pełen sprytnych funkcji i technologii.

Fordy Super Duty to nie tylko pojazdy wybierane przez firmy budowlane. Auta te odgrywają również znaczącą rolę gospodarczą. Według raportu agencji S&P Global Mobility modele Super Duty są preferowane przez kluczowe branże takie jak górnictwo, budownictwo oraz służby ratunkowe i mają w sumie ponad 50-procentowy udział w rynku pojazdów użytkowych.

Popularność Serii F Super Duty sprawia także, że maja one znaczący wkład ekonomiczny dla Ford Motor Company i generują większy przychód niż w 2021 roku osiągnęło wiele firm z listy Fortune 500, w tym Southwest Airlines, Marriott International czy Nordstrom.

- Super Duty to marka, której można zaufać, jeśli chodzi o wykonanie zadania, a nasi klienci pomogli uczynić z niej najpopularniejszą użytkową ciężarówkę w Ameryce – powiedział Ted Cannis, dyrektor generalny Ford Pro. - Dzięki najnowocześniejszej technologii, w tym modemowi 5G połączonemu z potężnym ekosystemem oprogramowania i usług zwiększających wydajność, nowy Super Duty potrafi szybko zmienić się z woła roboczego w nowoczesne biuro.

© materiały partnera

Wół roboczy stworzony do pracy

Modele Super Duty są definiowane przez ich moc i możliwości. Nowa Seria F Super Duty oferuje najszerszą gamę silników w swojej klasie:

  • Nowy podstawowy silnik benzynowy V8 o pojemności 6,8 l, który uzyskuje wysoki moment obrotowy już przy niskich prędkościach obrotowych, aby ułatwić ruszanie na stromych wzniesieniach i włączanie się do ruchu na autostradach.
  • 7,3-litrowy benzynowy silnik V8, który generuje najwyższe moc i moment obrotowy w swojej klasie dzięki ulepszonemu wlotowi powietrza i tuningowi.
  • 6,7-litrowy wysokoprężny silnik V8 Power Stroke, w którym wydłużono przebieg między wymianami oleju.
  • Nowy wysokoprężny silnik V8 Power Stroke o pojemności 6,7 litra, z większą turbosprężarką, zmodernizowanymi kolektorami wydechowymi i tuningiem oprogramowania, które zapewniają najwyższe moc i moment obrotowy w swojej klasie.

Każdy model Super Duty jest wyposażony w 10-stopniową przekładnię automatyczną TorqShift konstrukcji Forda, a każde podwozie z kabiną jest standardowo wyposażone w przyłącze do napędu dodatkowego wyposażenia, takiego jak podnośnik czy pług. Napęd na cztery koła jest teraz seryjny w modelach od XLT wzwyż.

Nowy Ford Pro Upfit Integration System[2] (UIS) oznacza przełom dla klientów w dostępie do dodatkowego wyposażenia, jak żurawie czy pługi. Rozwiązanie to zapewnia producentom sprzętu na rynku wtórnym łatwiejszy dostęp do układu elektrycznego w modelach Super Duty, co pozwala bezproblemowo integrować i obsługiwać ich sprzęt za pomocą wyświetlacza w samochodzie[2]. Oprogramowanie oparte na chmurze łączy się z UIS, dzięki czemu można dodawać cyfrowe przyciski w menu, które następnie umożliwiają kierowcom sterowanie sprzętem z kabiny. System pozwala również na wysoki poziom indywidualizacji i zapewnia blokadę bezpieczeństwa, jak np. zapobieganie przełączeniu przekładni w pozycję D przy podniesionym wysięgniku.

System Pro Power Onboard jest teraz dostępny dla modeli Super Duty i oferuje większą moc niż w jakimkolwiek innym dużym pick-upie lub w podwoziu z kabiną. Dzięki mocy 2 kW bez problemu można zasilić miejsce pracy lub nagłośnić imprezę na pikniku. Gniazda zasilania są dostępne zarówno w kabinie, jak i na skrzyni ładunkowej. Można je też zamontować na podwoziu z kabiną za pomocą zestawu do montażu gniazd.

© materiały partnera

Nie tylko największe w klasie możliwości, ale także najlepsze wrażenia z użytkowania

Około 96% właścicieli pick-upów o dużej ładowności używa ich do holowania przyczep, a dzięki największej w klasie ładowności i zdolności holowania dla każdego rodzaju naczepy, Super Duty gwarantuje, że klienci mogą przewozić towary bez obaw.

Nowe dostępne technologie wspomagania kierowcy[3] zaprojektowane w celu zwiększenia łatwości w prowadzeniu samochodu z przyczepą obejmują:

  • Wagę pokładową z funkcją Smart Hitch[2], która w czasie rzeczywistym szacuje masę ładunku i bezpośrednio na centralnym ekranie dotykowym, w aplikacji FordPass lub przy pomocy tylnych świateł daje wskazówki dotyczące rozkładu masy ładunku na przyczepie.
  • 360-stopniowy widok kamer obejmujących przyczepę[2], który zapewnia widok przyczepy z lotu ptaka, co ułatwia manewrowanie i eliminuje martwe punkty.
  • System monitorowania martwego pola stacji dokującej i naczepy[2] (odpowiednią kamerę można przymocować do naczepy), informujący w lusterkach bocznych o zbliżającym się od tyłu pojeździe.
  • Pierwsza dostępna na rynku kamera opuszczenia tylnej klapy i system ułatwiający cofanie z opuszczoną tylną klapą[2], który obejmuje nową kamerę i czujniki cofania w górnej części tylnej klapy, zapewniające wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia, gdy klapa jest opuszczona, aby cofanie do stacji dokującej lub zaczepienie naczepy były łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
  • Pro Trailer Hitch Assist[2] automatycznie cofa samochód i wyrównuje stację dokującą do kuli zaczepu w naczepie.Trailer Navigation wyznacza trasę, którą można bezpiecznie poruszać się przy danych wymiarach i masie własnej przyczepy, aby uniknąć problemów z przejazdem przez za niskie wiadukty i przez zbyt ciasne zakręty.

- Naszym celem było umożliwienie pracy kierowcom bez martwych punktów, nawet podczas holowania najdłuższych przyczep – powiedział Andrew Kernahan, główny inżynier Ford Super Duty. - Widok z kamery obejmuje każdy kąt, od symulacji spojrzenia z drona po upewnienie się, że kierowcy mają widok nawet za samochodem. Także wtedy, gdy tylna klapa jest opuszczona. Podłączanie i holowanie przyczepy nigdy nie było prostsze.

Dostępne są również nowe technologie zabezpieczeń, które wykraczają poza obraz z kamery:

  • Inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop-and-Go i centrowaniem na pasie ruchu automatycznie hamuje i przyspiesza do ustalonej prędkości oraz pomaga utrzymać pojazd na pasie ruchu.
  • Alert o kradzieży naczepy wyśle ​​powiadomienie za pośrednictwem aplikacji FordPass, jeśli ktoś spróbuje odłączyć naczepę, gdy samochód jest zamknięty.
  • System zabezpieczenia auta, dostępny w ramach subskrypcji Ford Pro Telematics, wykorzystuje czujniki do monitorowania zdarzeń związanych z uderzeniami i holowaniem oraz wysyła ostrzeżenia, nawet gdy samochód jest wyłączony[3].
  • Funkcja Fleet Start Inhibit umożliwia klientom Ford Pro planowanie przedziałów czasowych, w których auto można uruchomić, aby zwiększyć kontrolę nad użytkowaniem go we flocie.
  • System wykrywania przeszkód z przodu/z tyłu pomaga kierowcom, pokazując obiekty znajdujące się bezpośrednio przed i za autem oraz ostrzega, gdy są one zbyt blisko[3].
  • System Break Assist w wypadku hamulców z przodu i z tyłu pomaga zapobiegać kolizjom przy małej prędkości, automatycznie chroniąc przed uderzeniami w przedmioty, które są słabo widoczne[3].
  • Kolorowy wyświetlacz head-up pomaga utrzymać wzrok na drodze, wyświetlając informacje bezpośrednio na linii wzroku kierowcy.

© materiały partnera

Ford wprowadza firmy w erę cyfrową

Ford Serii F Super Duty to pierwszy pick-up w Stanach Zjednoczonych z wbudowanym modemem obsługującym sieć 5G[4]. Wydajna sieć 5G AT&T zapewnia szybszą nawigację, lepsze działanie map i pobieranie muzyki z wyższą prędkością niż przez sieć 4G. Modem 5G firmy Qualcomm Technologies w modelach Super Duty zapewnia również hotspot Wi-Fi dla maksymalnie 10 urządzeń[4], co gwarantuje łączność ze światem oraz wspiera aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up podczas jazdy, aby samochód zawsze dysponował najnowszym oprogramowaniem.

Nowa Seria F Super Duty zapewnia łączność z Ford Pro, który zajmuje się maksymalizacją wydajności samochodów oraz dba o obniżenie kosztów ich użytkowania.

Właściciele małych i dużych firm, którzy użytkują modele Super Duty, mogą korzystać z oprogramowania, jak Ford Pro Fleet Management Software i Ford Pro Telematics, które informują o konieczności wykonania przeglądu, znają lokalizację samochodów, monitorują styl jazdy poszczególnych kierowców, wiedzą o czasie bezczynności auta i kontrolują wiele innych parametrów. Klienci samochodów Super Duty otrzymują również dostęp do ponad 650 Centrów Pojazdów Użytkowych Forda, mają zapewnioną pomoc ponad 300 firm zajmujących się montażem dodatkowego wyposażenia oraz stale powiększającej się floty ponad 700 mobilnych serwisów, a także do Ford Pro FinSimple, który dba o to, aby ​​leasing i zakup auta były łatwe i jak najkorzystniejsze finansowo.

© materiały partnera

Atletyczna i nowoczesna stylistyka na zewnątrz i w kabinie

Nowy wygląd nadwozia obejmuje siedem nowych wlotów powietrza zaprojektowanych w celu zmaksymalizowania wydajności chłodzenia w czasie pracy pod dużym obciążeniem. Charakterystyczne światła do jazdy dziennej "C-clamp", znajdujące się po bokach potężnej osłony chłodnicy, poszerzają optycznie i taki bardzo szeroki przód. Reflektory LED są od teraz dostępne we wszystkich wersjach wyposażenia. Długie otwory wentylacyjne z boku zmniejszają ciśnienie powietrza pod maską i poprawiają aerodynamikę.

Klienci, którzy chcą się wyróżnić, mają do dyspozycji nowe pakiety wyposażenia – STX, Sport i Black[2], które oferują różne kombinacje wykończenia nadwozia i wnętrza, obręczy kół i kolorów, aby nadać nowemu pick-upowi Serii F Super Duty jeszcze więcej stylu. Nowy pakiet XL Off-Road, dostępny w modelach F-250 i F-350 z napędem na cztery koła i pojedynczymi kołami z tyłu, obejmuje również 33-calowe opony o agresywnym bieżniku, wysoko umieszczony wlot powietrza, układ chłodzenia osi, osłony silnika i progów oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego z tyłu.

Pakiet Tremor Off-Road zawiera wyciągarkę z przodu i specjalnie dostrojone zawieszenie, przednią oś Dana z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, układ chłodzenia osi, 35-calowe opony Goodyear, 18-calowe obręcze kół oraz system Trail Control. Do wyboru są również tryby jazdy, w tym tryb rock-crawl i tegoroczna nowość – Trail Turn Assist.

W kabinie wrażenia podczas jazdy dodatkowo potęgują:

  • 8-calowy wyświetlacz centralny, który należy do wyposażenia seryjnego w wersji XL lub 12-calowy, oferowany w standardzie do wyższych wersji wyposażenia.
  • Konfigurowalny, 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.
  • Cztery porty USB i ładowarka bezprzewodowa.
  • Uchwyt na konsoli środkowej, który utrzymuje tablet pionowo, aby ułatwić korzystanie z niego.
  • Fotele Max Recline, które można rozłożyć niemal poziomo, aby uzyskać prawie płaską powierzchnię.
  • 640-watowy B&O Sound System z 8 głośnikami lub opcjonalny 1080-watowy B&O Unleashed Sound System firmy Bang&Olufsen z 18 głośnikami, które zapewniają doskonałe brzmienie.
  • Wbudowany zestaw do jazdy autonomicznej Alexa, z bezpłatnym abonamentem na okres do 3 lat.

Ford Serii F Super Duty jest produkowany w zakładach Kentucky Truck Plant w Louisville, w stanie Kentucky oraz w Ohio Assembly Plant w Avon Lake, w stanie Ohio. Ford Serii F Super Duty trafi do sprzedaży na początku 2023 roku, a niektóre funkcje i wersje wyposażenia będą dostępne od wiosny 2023 roku.

Uwagi:

[1] – Na podstawie sprzedaży w 2021 roku.

[2] – Wyposażenie dostępne wiosną 2023 roku.

[3] – Funkcje wspomagające kierowcę mają charakter uzupełniający i nie zastępują uwagi kierowcy, jego oceny sytuacji i potrzeby kontrolowania samochodu.

[4] – Usługa i funkcje zależą od dostępności sieci AT&T i rodzaju abonamentu; sieć 5G nie wszędzie jest dostępna. Rozwijająca się technologia/sieci komórkowe/możliwości auta mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie niektórych funkcji. Oferowany hotspot Wi-Fi wymaga osobnej subskrypcji AT&T.