Nowy Mercedes Klasy E debiutuje w wersji All‑Terrain - dla tych, którzy nie chcą SUV‑a
Najnowsza odsłona Mercedesa Klasy E, tak jak poprzednia generacja, doczekała się uterenowionego wydania All-Terrain. To podwyższone kombi o bojowej prezencji powinno spodobać się nie tylko wielbicielom jazdy poza asfaltem.
04.09.2023 | aktual.: 04.09.2023 10:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nadwozie kombi, zwiększony prześwit i plastikowe osłony to główne wyróżniki Klasy E w wydaniu All-Terrain. To propozycja dla wielbicieli samochodowej turystyki, którzy czasem lubią zjechać z asfaltu. Trzeba przyznać, że prezentuje się bardzo atrakcyjnie, a przy tym oferuje niezłe parametry techniczne.
Nowa Klasa E All-Terrain standardowo występuje bowiem z trzylitrową sześciocylindrówką wspomaganą miękką hybrydą. Silnik spalinowy sam w sobie krzesa 378 KM. Do tego trzeba doliczyć 23 KM z elektrycznego wsparcia. Taka moc przekłada się na pierwszą setkę w czasie poniżej 5 s. Spora w tym zasługa świetnej trakcji wynikającej z napędu 4Matic.
Jeśli chodzi o kabinę, nie różni się ona mocno od standardowych. Warto jednak zwrócić uwagę na dodatkowe opcje w systemie multimedialnym MBUX, takie jak kompas, szczegółowe dane na temat ciśnienia w oponach, kąty terenowe czy kamerę imitującą transparentną maskę. Wszystko to przyda się na nieutwardzonych szlakach.
Wyposażenie standardowe także nie rozczarowuje. Odmiana All-Terrain dostanie m.in. pełny pakiet systemów wsparcia kierowcy. Na szczegółową ofertę wraz z cenami trzeba jednak jeszcze trochę poczekać.