Nowy Mercedes Klasy E debiutuje w nadwoziu kombi. To kawał samochodu
Niespełna dwa miesiące po premierze sedana Mercedes pokazał praktyczniejsze wydanie nowej Klasy E. To jedno z ostatnich nowych kombi marki i bardzo ciekawa alternatywa dla modnych SUV-ów.
20.06.2023 | aktual.: 20.06.2023 09:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowa Klasa E Kombi mierzy 4949 mm długości, 1880 mm szerokości, 1469 mm wysokości i ma aż 2961 mm rozstawu osi. Jest więc samochodem większym od poprzednika. Raczej nikt nie będzie tu narzekał na przestrzeń.
Bagażnik także nie rozczarowuje - pomieści 615 l, a po złożeniu kanapy 1830 l. W odmianie plug-in kufer jest oczywiście mniejszy - wartości spadają odpowiednio do 460 i 1785 l. Warto odnotować, że elektryczna klapa jest standardem w każdej odmianie.
Praktyczność udało się połączyć z atrakcyjnym wyglądem. Mercedes zawsze potrafił robić ładne kombi, a nowa Klasa E nie jest wyjątkiem. Co ważne, obłe linie owocują także niskim oporem aerodynamicznym, którego współczynnik wynosi 0,26.
O odpowiednie prowadzenie dba zawieszenie utrzymujące domyślny prześwit nawet po załadowaniu. Już w standardzie dostaniemy pneumatykę z tyłu, a w bogatszych wersjach na obu osiach. Za wypełnienie nadkoli odpowiadają felgi dostępne w rozmiarach od 17 do aż 21 cali.
Wnętrze Klasy E Kombi jest identyczne jak w sedanie. Mocno cyfrowe, z licznymi ekranami i kamerą zintegrowaną z aplikacjami takimi jak TikTok czy Zoom. Można też umilić sobie podróż, grając w Angry Birds.
Klasa E Kombi debiutuje w Europie w trzech odmianach: E200, E220d i E300e plug-in. Wszystkie bazują na dwulitrowych czterocylindrówkach. Moc benzyniaka to 204 KM, diesla 197 KM, a hybrydy plug-in 312 KM. Standardem w obu spalinówkach jest układ miękkiej hybrydy i 48-woltowa instalacja elektryczna.
Ceny i dokładną specyfikację nowej Klasy E Kombi powinniśmy poznać niebawem. Pierwsze sztuki mają trafić do klientów jesienią 2023 roku.