Poradniki i mechanikaNowy Ford Focus w cenie poniżej 60 tys. zł. To najlepsza okazja na zakup

Nowy Ford Focus w cenie poniżej 60 tys. zł. To najlepsza okazja na zakup

Ford Focus jakiego znamy z polskich salonów i ulic powoli schodzi ze sceny i ustąpi miejsca modelowi czwartej generacji. Obecnie trwają wyprzedaże, auta są objęte rabatami i upustami, dilerzy robią miejsce w salonach i na placach. Sprawdzamy, ile trzeba zapłacić za nowego focusa.

Nowiutkiego forda focusa możesz dziś kupić nawet za mniej niż 50 tys. zł
Nowiutkiego forda focusa możesz dziś kupić nawet za mniej niż 50 tys. zł
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

13.06.2018 | aktual.: 30.03.2023 11:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Forda focusa trzeciej generacji zamawiać do produkcji już nie można, natomiast można go kupić w naprawdę okazyjnej cenie. Najtańszy nowy egzemplarz, jaki można znaleźć na szybko – czyli bez dzwonienia do dilerów – kosztuje 48 500 zł. Jest to pięciodrzwiowy model w specyfikacji Trend z bazowym silnikiem 1.6 Ti-VCT o mocy 85 KM, dostępny od ręki, zarejestrowany u dilera, z symbolicznym przebiegiem 20 km.

Rozsądniejszy silnikowo focus z jednostką 1.6 Ti-VCT o mocy 105 KM, z nadwoziem sedan, z 10-kilometrowym przebiegiem czeka na swojego właściciela, który przyniesie do salonu 51 000 zł. Przyjemniej wyglądający, pokryty lakierem Magnetic Grey – standardowy lakier Forda to ciemnoniebieski – również ze 105-konnym silnikiem egzemplarz kupicie za 51 779 zł. Mówimy tu o cenach niższych o ok. 20 tys. zł niż te, które znajdziecie w cennikach.

Ford Focus Mk 3
Ford Focus Mk 3© fot. mat. prasowe

Oczywiście wybór nie ogranicza się do bazowych samochodów, czyli takich, które równie dobrze można określić mianem niechcianych. 59 499 zł to cena samochodu wyposażonego w motor 1.6 Ti-VCT o mocy 125 KM, co prawda w podstawowej specyfikacji Trend, ale z pakietami, które zupełnie odmieniają to auto. Platinium X zawiera m.in. automatyczną klimatyzację dwustrefową i aluminiowe felgi, a pakiet Winter 1 podgrzewane siedzenia i przednią szybę. Auto kosztujące ok. 20 000 zł mniej niż w katalogu pokryto metalicznym lakierem.

U dilerów stoi sporo samochodów z mało interesującym silnikiem 1.6 Ti-VCT, ale spokojnie można kupić 1.5 EcoBoosta o mocy 150 KM. 63 900 zł to cena egzemplarza w wersji SYNC Edition z multimediami oraz metalicznym lakierem, a mówimy to o różnicy 23 000 zł w stosunku do ceny katalogowej. Przypomnę tylko, że Ford Focus z 85-konnym motorem w katalogu kosztuje od 67 070 zł.

Dobrze wyposażoną wersję Titanium kupicie za ok. 70-80 tys. zł.
Dobrze wyposażoną wersję Titanium kupicie za ok. 70-80 tys. zł.© fot. mat. prasowe

Za taką kwotę możecie nabyć już dobrze wyposażony egzemplarz z silnikiem Diesla lub EcoBoostem. Najciekawsze oferty mieszczą się jednak w kwotach od 70 do 80 tys. zł. Tu już do wyboru są bogato wyposażone wersje Titanium i atrakcyjnie wyglądające ST Line. 20 tys. zł rabatu na takie samochody to minimum, jakiego możecie oczekiwać od salonów. Cennik Forda Focusa, przynajmniej trzeciej generacji, przestał już dawno obowiązywać. To najlepszy czas na zakup takiego samochodu.

Źródło artykułu:WP Autokult
FordFord Focussegment c
Komentarze (1)