Nowy Ford Fiesta ST (2017) - następca najlepszego hot hatcha na rynku

Ford Fiesta ST, bazujący na schodzącej już z rynku generacji, był dotychczas najlepszym hot hatchem na rynku. Możliwościami trakcyjnymi i frajdą z jazdy mogły dorównać mu wyłącznie Mini Coopery S - te jednak przegrywają pod względem ceny. Teraz do gry wchodzi nowa generacja ostrego forda. Co ma nam do zaoferowania?

1,6-litrowy silnik został zamieniony na motor 1.5. Jest to jednostka z rodziny EcoBoost. Rozwija ona 200 KM i 290 Nm. Pozwala to osiągnąć 100 km/h w zaledwie 6,7 s. To o 0,2 s szybciej niż wcześniej.
1,6-litrowy silnik został zamieniony na motor 1.5. Jest to jednostka z rodziny EcoBoost. Rozwija ona 200 KM i 290 Nm. Pozwala to osiągnąć 100 km/h w zaledwie 6,7 s. To o 0,2 s szybciej niż wcześniej.
Mariusz Zmysłowski

25.02.2017 | aktual.: 14.10.2022 14:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Co ciekawe, silnik EcoBoost z Fiesty ST nowej generacji zostanie wyposażony w system dezaktywacji cylindrów. Dzięki temu mały hot hatch będzie bardziej oszczędny. Jak Ford twierdzi - jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku dla jednostki 3-cylindrowej. Tak, dobrze widzicie - 1,5-litrowy motor Fiesty to R3. Odłączanie i ponowne uruchamianie cylindrów ma zajmować tylko 14 milisekund.
Co ciekawe, silnik EcoBoost z Fiesty ST nowej generacji zostanie wyposażony w system dezaktywacji cylindrów. Dzięki temu mały hot hatch będzie bardziej oszczędny. Jak Ford twierdzi - jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku dla jednostki 3-cylindrowej. Tak, dobrze widzicie - 1,5-litrowy motor Fiesty to R3. Odłączanie i ponowne uruchamianie cylindrów ma zajmować tylko 14 milisekund.
Na pokładzie nowej Fiesty ST będzie pracować 3-stopniowy system ESC. Na najniższym poziomie zaangażowania elektroniki, ma on w ogóle nie ingerować w to, co dzieje się z autem.
Na pokładzie nowej Fiesty ST będzie pracować 3-stopniowy system ESC. Na najniższym poziomie zaangażowania elektroniki, ma on w ogóle nie ingerować w to, co dzieje się z autem.
Na pokładzie znajdziemy też fotele sportowe Recaro, kierownicę z płaską dolną częścią, 18-calowe felgi i system SYNC3.
Na pokładzie znajdziemy też fotele sportowe Recaro, kierownicę z płaską dolną częścią, 18-calowe felgi i system SYNC3.
Nowa Fiesta ST będzie dostępna zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej. Na rynku nowego hot hatcha ze stajni Forda zobaczymy dopiero na początku przyszłego roku. Na razie ceny nie podano, ale można spekulować, że nie powinna ona przekroczyć 80 tys. zł.
Nowa Fiesta ST będzie dostępna zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej. Na rynku nowego hot hatcha ze stajni Forda zobaczymy dopiero na początku przyszłego roku. Na razie ceny nie podano, ale można spekulować, że nie powinna ona przekroczyć 80 tys. zł.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
FordFord FiestaFord Fiesta ST
Komentarze (10)