Nowe wyniki testów Euro NCAP (2015): rozbito 9 nowych modeli samochodów!
Organizacja Euro NCAP rozbiła aż 9 nowych modeli. Testy przeszły: Volvo XC90, Toyota Avensis, Volkswagen Touran, Ford Galaxy, Ford S-Max, Renault Kadjar, Audi Q7, Mazda CX-3 i Mitsubishi L200.
02.09.2015 | aktual.: 20.10.2022 20:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zmiany wprowadzone w ciągu ostatniego roku w procedurach wyznaczania ocen samochodów przez Euro NCAP przyniosły lawinę bardzo niskich wyników. Samochody, których wcześniejsze generacje zdobywały bez problemu 5 gwiazdek, spadły do poziomu nawet 3. Najnowsze testy zderzeniowe pokazały, że producenci szybko zaadaptowali się do wymagań Euro NCAP i przygotowali zestaw nowoczesnych rozwiązań, które pozwoliły większości rozbitych aut uzyskać noty 5-gwiazdkowe.
Na wyróżnienie zasługują szczególnie dobre noty Volvo XC90. Samochód ten uzyskał bardzo wysoką ocenę za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97%. Szwedzi prawdziwą dominację pokazali jednak w przypadku systemów wspomagających kierowcę. Volvo zgarnęło tu maksymalną notę, kolejny raz pokazując, że szwedzka marka nie bez powodu kojarzona jest z bezpieczeństwem.
Euro NCAP Crash Test of Volvo XC90 2015
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 72%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 100%
Euro NCAP Crash Test of Toyota Avensis 2015
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%
Euro NCAP Crash Test of VW Touran 2015
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 76%
Euro NCAP Crash Test of Ford Galaxy 2015
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 79%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
Euro NCAP przeprowadziło badania na modelu S-Max i stwierdziło, że model ten wypadłby w testach identycznie lub lepiej w stosunku do modelu Galaxy, dlatego jego ocena bazuje na drugim vanie Forda.
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 79%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
Euro NCAP Crash Test of Renault Kadjar 2015
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 74%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
Euro NCAP Crash Test of Audi Q7 2015
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 76%
Euro NCAP Crash Test of Mazda CX 3 2015
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 84%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 64%
Euro NCAP Crash Test of Mitsubishi L200 2015
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 76%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 64%