Renault Kadjar
W roku 2015 Renault przedstawiło swojego nowego crossovera. To nie tylko świeży model, ale także debiut tego francuskiego producenta w tym segmencie. Tego rozmiaru SUV-ów u Renault do tej pory nie było.
Kadjar konstrukcyjnie bazuje na platformie CMF. To czyni z niego bliskiego krewnego Nissana Qashqaia. Oznacza także zbliżone rozmiary. Kadjar mierzy 4,45 m długości, 1,84 m szerokości i 1,60 m wysokości. Przyzwoite terenowe właściwości zapewnia 19-centymetrowy prześwit. Kąt natarcia w Kadjarze wynosi 18 stopni, a zejścia 25.
Stylistycznie Kadjar odpowiada pozostałym nowościom z rodziny Renault. Jego smukłe, ale muskularne kształty znamy doskonale między innymi z Clio i Captura. Nie mogło więc zabraknąć również podobnych świateł, zarówno przednich, jak i tylnych.
Wnętrze również jest typowe dla nowych Renault. Mięsista kierownica kryje po prawej stronie klasyczny już pilot sterowania systemem multimedialnym. Ten może być też obsługiwany z dużego, dotykowego ekranu. Te opcje dostępne są oczywiście za dopłatą.
Na liście wyposażenia oferowanego przez Renault w crossoverze Kadjar znajduje się także napęd na obie osie z trybami pracy Auto, Lock i 2WD. Standardowo francuski crossover dostępny jest w wersji FWD.
Ceną bazową na starcie sprzedaży Kadjara w Polsce jest 79 900 zł za wersję Zen z silnikiem TCe 130. We wrześniu do oferty dołączy najtańsza odmiana Life. Renault oferuje swojego crossovera również w wersjach wyposażenia Intens oraz topowej Bose. Ta ostatnia dostępna jest jedynie z jednostką dCi 130 z napędem 4x4. Z kolei odmiana Life ma być oferowana wyłącznie z najtańszym TCe 130.
Oprócz wyżej wymienionych silników Renault oferuje także odmiany dCi 110, dCi 110 EDC oraz dCi 130. Gama nie jest więc w praktyce tak duża, jak można początkowo szacować po pierwszym rzucie oka w katalog. Renault dysponuje jedynie trzema wersjami silnikowymi, w tym tylko jednym motorem benzynowym. Moc żadnego z wariantów nie przekracza 130 KM.