Renault Kadjar

Renault Kadjar

W roku 2015 Renault przedstawiło swojego nowego crossovera. To nie tylko świeży model, ale także debiut tego francuskiego producenta w tym segmencie. Tego rozmiaru SUV-ów u Renault do tej pory nie było.

  • Renault Kadjar to kompaktowy crossover (segment C). Auto zostało pokazane na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku
  • Renault Kadjar został skonstruowany w kooperacji z koncernem Nissana i opiera się na płycie podłogowej CMF, wziętej z Nissana Qashqai
  • Cechą charakterystyczną Renault Kadjar są miękkie i delikatne linie nadwozia. Oryginalna stylistyka modelu Kadjar przyczyniła się do uznania go najładniejszym SUV-em tej wielkości. Szczególne emocje wśród fanów motoryzacji wzbudza przód auta
  • Renault Kadjar osiągnął najwyższą ocenę w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Bagażnik w Kadjar ma pojemność 472 litrów
  • Panel centralny w Renault Kadjar posiada idealne proporcje między ilością przycisków umieszczonych w desce rozdzielczej, a prostotą obsługi narzędzi pokładowych. Uchwycenie tej harmonii nie jest prostym zadaniem
  • Nazwa "Kadjar" pochodzi z połączenia dwóch słów - KAD (kojarzące się z quad, nawiązanie do napędu 4x4) i JAR (skrót od jaillir - wyrazu, który przetłumaczymy jako coś lub kogoś, kto się zjawia nagle)
[1/6] Renault Kadjar to kompaktowy crossover (segment C). Auto zostało pokazane na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2015 rokuŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/renault/kadjar/renault_kadjar/pictures/m3rkim/) użytkownika SRT

Kadjar konstrukcyjnie bazuje na platformie CMF. To czyni z niego bliskiego krewnego Nissana Qashqaia. Oznacza także zbliżone rozmiary. Kadjar mierzy 4,45 m długości, 1,84 m szerokości i 1,60 m wysokości. Przyzwoite terenowe właściwości zapewnia 19-centymetrowy prześwit. Kąt natarcia w Kadjarze wynosi 18 stopni, a zejścia 25.

Stylistycznie Kadjar odpowiada pozostałym nowościom z rodziny Renault. Jego smukłe, ale muskularne kształty znamy doskonale między innymi z Clio i Captura. Nie mogło więc zabraknąć również podobnych świateł, zarówno przednich, jak i tylnych.

Wnętrze również jest typowe dla nowych Renault. Mięsista kierownica kryje po prawej stronie klasyczny już pilot sterowania systemem multimedialnym. Ten może być też obsługiwany z dużego, dotykowego ekranu. Te opcje dostępne są oczywiście za dopłatą.

Na liście wyposażenia oferowanego przez Renault w crossoverze Kadjar znajduje się także napęd na obie osie z trybami pracy Auto, Lock i 2WD. Standardowo francuski crossover dostępny jest w wersji FWD.

Ceną bazową na starcie sprzedaży Kadjara w Polsce jest 79 900 zł za wersję Zen z silnikiem TCe 130. We wrześniu do oferty dołączy najtańsza odmiana Life. Renault oferuje swojego crossovera również w wersjach wyposażenia Intens oraz topowej Bose. Ta ostatnia dostępna jest jedynie z jednostką dCi 130 z napędem 4x4. Z kolei odmiana Life ma być oferowana wyłącznie z najtańszym TCe 130.

Oprócz wyżej wymienionych silników Renault oferuje także odmiany dCi 110, dCi 110 EDC oraz dCi 130. Gama nie jest więc w praktyce tak duża, jak można początkowo szacować po pierwszym rzucie oka w katalog. Renault dysponuje jedynie trzema wersjami silnikowymi, w tym tylko jednym motorem benzynowym. Moc żadnego z wariantów nie przekracza 130 KM.

Renault Kadjar Energy dCi 130 4×4 BOSE – test
Zapisz na później