Nowe Porsche 911 zadebiutuje za miesiąc. Wiemy już całkiem sporo

Porsche dopina ostatnie guziki przed premierą nowej generacji 911. Według najnowszych informacji samochód zadebiutuje w listopadzie podczas targów w Los Angeles. Poznaliśmy też pierwsze dane techniczne auta.

August Achleitner, szef linii 911, przy zamaskowanym prototypie nowego modelu
August Achleitner, szef linii 911, przy zamaskowanym prototypie nowego modelu
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Porsche
Michał Zieliński

12.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Początkowo mówiło się o debiucie na paryskim salonie samochodowym, ale tam nie było śladu po nowym 911. Teraz serwis "Car and Driver" informuje, że generację 992 po raz pierwszy zobaczymy podczas targów w Los Angeles, które rozpoczynają się 30 listopada 2018 roku. Jest to najważniejsza premiera dla Porsche, a samochodzie wiemy już zaskakująco dużo.

Znamy chociażby niektóre ze zmian stylistycznych, na jakie zdecydowali się projektanci marki. Z tyłu pojawią się charakterystyczne dla nowych aut z Zuffenhausen światła, zaś przedni zderzak będzie teraz prostszy. Wiadome jest, że bazowa Carrera będzie miała 18-calowe felgi z przodu oraz 19-calowe z tyłu, zaś Carrera S – 20-calowe i 21-calowe. Niezależnie od rodzaju napędu, nowe 911 będzie miało też poszerzony tył.

Wnętrze auta będzie przypominać to, które znamy już z Panamery czy Cayenne. Za kierownicą pojawi się zestaw 5 wskaźników, ale tylko centralnie umieszczony obrotomierz będzie analogowy. System inforozrywki będzie mieć teraz przekątną 11 cali. Przeniesienie rozwiązań z większych modeli może oznaczać też rezygnację z analogowych przycisków na rzecz dotykowych.

Na starcie Porsche ma zaprezentować dwa warianty, oba napędzane 3-litrowym, podwójnie doładowanym bokserem umieszczonym tradycyjnie za tylną osią. Słabsza Carrera będzie mieć teraz 390 KM (15 KM więcej niż obecnie), zaś Carrera S będzie wzmocniona do 456 KM i 550 Nm momentu obrotowego. Pozwoli to na rozpędzenie się do 309 km/h, zaś pierwsza setka pojawi się na prędkościomierzu po 3,7 s. Początkowo nowe 911 będzie oferowane jedynie ze skrzynią PDK 2 o ośmiu przełożeniach, a 7-biegowy manual dołączy do oferty w późniejszym terminie.

Z czasem rodzina 992 będzie uzupełniana o kolejne odmiany. Możemy spodziewać się wersji Cabriolet oraz Targa, jak i modeli z napędem na cztery koła oraz wariantów Turbo, GT3 i GTS. Wbrew początkowym plotkom, Porsche nie planuje w pełni elektrycznej 911 (przynajmniej nie teraz), lecz nowy model będzie dostępny jako hybryda. To jednak dopiero za kilka lat. Pierwsze egzemplarze 992 mają trafić do salonów w lutym 2019 roku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)