Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S zaprezentowane! [wideo]
W tym roku mija nie tylko 50 lat od debiutu Porsche 911, ale jest także okazja do świętowania 40. rocznicy od momentu gdy światło dzienne ujrzał pierwszy prototyp 911 w wersji Turbo. Jak inaczej możnaby świętować taki jubileusz jak nie prezentacją nowych Turbo oraz Turbo S?
03.05.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W tym roku mija nie tylko 50 lat od debiutu Porsche 911, ale jest także okazja do świętowania 40. rocznicy od momentu gdy światło dzienne ujrzał pierwszy prototyp 911 w wersji Turbo. Jak inaczej możnaby świętować taki jubileusz jak nie prezentacją nowych Turbo oraz Turbo S?
Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S otrzymały obowiązkowy napęd PTM na wszystkie koła, który teraz w razie potrzeby będzie mógł przekazywać więcej momentu obrotowego na przód niż poprzednio. Poza tym Turbo S w standardzie posiada ceramiczne hamulce, pakiet Sport Chrono z dynamicznym mocowaniem silnika oraz system PDCC Anti-Roll (wszystko dostępne w opcji dla Turbo).
Pod maską nowego 911 Turbo znajduje się 3,8-litrowy 6-cylindrowy boxer o mocy 520 KM. Odmiana Turbo S jest mocniejsza o 40 KM. Silnik wyposażono w dwie turbospężarki o zmiennej geometrii. Z jednoską napędową w obu odmianach połączono 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię PDK. Porsche chwali się średnim spalaniem na poziomie jedynie 9,7 l/100 km. Auta standardowo wyposażono w system Start/Stop.
Porsche 911 Turbo z opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza do 100 km/h w 3,2 s. Turbo S jest o 0,1 s szybsze. Prędkości maksymalne obu opisywanych aut ustalono na 318 km/h. Dla przypomnienia dodam, że odmiana Turbo S generacji 997 przyspieszała do setki w 3,3 s.
Warto również wspomnieć o systemie tylnych kół skrętnych, który wcześniej znalazł się też w nowym 911 GT3. Tylne koła mogą maksymalnie odchylić się od prostego położenia o 2,8 stopnia. Przy prędkościach do 50 km/h skęcać będą w przeciwną stronę w stosunku do kół przedniej osi. Porsche twierdzi, że sprawia to, że nowe 911 Turbo i Turbo S mają „wirtualnie skrócony” o 250 mm rozstaw osi. Z kolei powyżej 80 km/h koła obu osi będą skęcane w tę samą stronę. To ma być już wirtualny zysk 500 mm.
Porsche nie zapomniało także o aktywnej aerodynamice. W nowych 911 Turbo i Turbo S pojawił się potrójny aktywny przedni spojler oraz ruchome tylne skrzydło, mogące ustawić się w jednej z trzech pozycji. Auta są również szersze aż o 28 mm w stosunku do 911 Carrera 4. Nowe wcielenia 911 w standardzie otrzymają również 20-calowe kute felgi, w przypadku Turbo S mocowane centralną śrubą.
Wnętrze obu aut wpisuje się w to co zapoczątkowały 991 Carrera oraz Carrera S. Nowe turbodoładowane 911 są oczywiście bardzo bogato wyposażone, a lista opcji na pewno zadowoli najbardziej wymagających klientów. Szczególnie dopieszczeni będą kierowcy Turbo S, gdzie w standardzie znajdą się m.in. fotele regulowane w 18 miejscach z pamięcią ustawień.
Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S wejdą do sprzedaży pod koniec września 2013 roku. Na rodzimym rynku auta wyceniono na 162 055 (Turbo) i 195 256 euro (Turbo S) łącznie z podatkami. Dla koniec warto wspomnieć, że nowe Porsche 911 Turbo S obute w standardowe opony pokonuje północną pętlę Nurburgringu w czasie poniżej 7 min i 30 s.
2014 Porsche 911 Turbo S
[aktualizacja 4 maja]
Porsche udostępniło kolejną porcję zdjęć modelu 911 Turbo S oraz fotografie zwykłego Turbo. Poniżej znajdziecie również drugie wideo prezentujące auta.
The new Porsche 911 Turbo - first exclusive look.
Źródło: Porsche