Nowe Maserati GranTurismo i GranCabrio (2017) - premiera

Maserati odświeżyło swoje klasyczne coupe i kabriolet o nazywające się odpowiednio GranTurismo i GranCabrio. Zmiany są nieznaczne, ale pozwolą modelowi przetrwać kolejne kilka lat do powstania zupełnie nowej konstrukcji.

W samochodzie widoczne zmiany objęły przede wszystkim zderzaki, które poprawiły wydajność aerodynamiczną. Współczynnik oporu powietrza zmalał z wartości 0,33 do 0,32, a dodatkowy docisk na przednią oś poprawia stabilność auta w szybkich zakrętach. Standardem jest teraz maska wykonana z kompozytów węglowych z nowymi otworami do przewietrzania komory silnika. Nowe GranTurismo poznacie również po lekko zmodyfikowanych reflektorach, których budowa i możliwości się nie zmieniły.
W samochodzie widoczne zmiany objęły przede wszystkim zderzaki, które poprawiły wydajność aerodynamiczną. Współczynnik oporu powietrza zmalał z wartości 0,33 do 0,32, a dodatkowy docisk na przednią oś poprawia stabilność auta w szybkich zakrętach. Standardem jest teraz maska wykonana z kompozytów węglowych z nowymi otworami do przewietrzania komory silnika. Nowe GranTurismo poznacie również po lekko zmodyfikowanych reflektorach, których budowa i możliwości się nie zmieniły.
Marcin Łobodziński

09.07.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Oprócz maski, lżejsze są także przednie zaciski hamulcowe i układ wydechowy wykonany z tytanu. Co ciekawe, w zbijaniu masy ma udział także firma Pirelli, która przygotowała najnowszą generację opon P Zero. Są minimalnie lżejsze od poprzednich. Jak podaje Maserati, ogumienie generuje o 4 proc. więcej przyczepności na suchej i o 5 proc. więcej na mokrej nawierzchni. Przy tym ich maksymalny przebieg ma wzrosnąć o 30 proc.
Oprócz maski, lżejsze są także przednie zaciski hamulcowe i układ wydechowy wykonany z tytanu. Co ciekawe, w zbijaniu masy ma udział także firma Pirelli, która przygotowała najnowszą generację opon P Zero. Są minimalnie lżejsze od poprzednich. Jak podaje Maserati, ogumienie generuje o 4 proc. więcej przyczepności na suchej i o 5 proc. więcej na mokrej nawierzchni. Przy tym ich maksymalny przebieg ma wzrosnąć o 30 proc.
Delikatna modyfikacja kształtu deski rozdzielczej to nie wszystkie zmiany w kabinie. Nowy jest system multimedialny z ekranem 8,4 cala, który zamienił środkową część deski rozdzielczej w duży tablet. Zniknęły klasyczne przyciski do obsługi multimediów.  Każde Maserati GranTurismo będzie wyposażone w system nagłośnienia Harman Kardon Premium Sound bez dopłaty.
Delikatna modyfikacja kształtu deski rozdzielczej to nie wszystkie zmiany w kabinie. Nowy jest system multimedialny z ekranem 8,4 cala, który zamienił środkową część deski rozdzielczej w duży tablet. Zniknęły klasyczne przyciski do obsługi multimediów. Każde Maserati GranTurismo będzie wyposażone w system nagłośnienia Harman Kardon Premium Sound bez dopłaty.
Silnik składany w fabryce Ferrari na zamówienie Maserati pozostał bez zmian. Z pojemności 4,7 l i ośmiu cylindrów generuje 460 KM, a moc na tylną, zeszperowaną oś przenosi sześciobiegowa przekładnia automatyczna ZF. Samochód jest oferowany w specyfikacji Sport i MC. Pierwszy przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s i ostatecznie do 299 km/h, natomiast drugi w 4,7 s i kończy na 301 km/h.
Silnik składany w fabryce Ferrari na zamówienie Maserati pozostał bez zmian. Z pojemności 4,7 l i ośmiu cylindrów generuje 460 KM, a moc na tylną, zeszperowaną oś przenosi sześciobiegowa przekładnia automatyczna ZF. Samochód jest oferowany w specyfikacji Sport i MC. Pierwszy przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s i ostatecznie do 299 km/h, natomiast drugi w 4,7 s i kończy na 301 km/h.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Komentarze (21)