Nowe BMW M3 i M4 - nawet 510 KM, manual, napęd xDrive, czyli same dobre wieści
BMW w końcu zaprezentowało długo oczekiwane M3/M4 nowej generacji. Moc maksymalna przekroczyła już próg 500 KM, ale tylko w wersji Competition. Odmiana podstawowa ma 480-konny silnik z 6 cylindrami o wysokoobrotowej charakterystyce.
23.09.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zacznijmy od tego, co najważniejsze. Pod maską kryje się 6-cylindrowa jednostka rzędowa o pojemności 2993 cm³ z dwiema turbosprężarkami, systemem Valvetronic i Double-Vanos. Bazowo rozwija moc 480 KM przy 6250 obr./min i 550 Nm dostępnych przy 2650–6130 obr./min.
Wersja Competition ma osiągi podniesione do 510 KM przy tych samych obrotach, ale moment obrotowy wzrósł do 650 Nm i ta wartość jest osiągana przy 2750 – 5500 obr./min. Maksymalna prędkość obrotowa dla obu wersji to 7200 obr./min.
Moc i moment obrotowy trafia tradycyjnie na tylną oś za pośrednictwem manualnej, 6-biegowej przekładni oraz zeszperowanego mechanizmu różnicowego. Przekładnia współpracuje z systemem podbijania obrotów przy redukcji. Dotyczy to jednak wersji standardowej. Mocniejszy wariant Competition będzie fabrycznie oferowany z 8-biegowym automatem Steptronic.
Ponadto modele Competition będą od lata 2021 dostępne z napędem na cztery koła M xDrive. Oczywiście jak w M5 z możliwością odłączenia napędu przedniej osi.
Cała ta kompozycja obiecuje rewelacyjne osiągi. M3 sedan i M4 Coupe prędkość 100 km/h osiągają w czasie 4,2 s. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi 13,7 s. Modele Competition przyspieszają do 100 km/h w 3,9 s, a od 0 do 200 km/h w 12,5 s.
Nie zabraknie pozostałych cech tych aut, które wpływają na niezapomniane wrażenia z jazdy, wysoki komfort oraz dobre czasy okrążeń. Mowa o adaptacyjnym zawieszeniu, adaptacyjnym układzie kierowniczym i wydajnych hamulcach. BMW zastosowało ogumienie i obręcze kół o mieszanym rozmiarze. Opony mają rozmiar 275/40 ZR18 z przodu i 285/35 ZR 19 z tyłu.
Do tego mnóstwo ustawień, trybów jazdy i pracy poszczególnych mechanizmów, a także bardzo bogate wyposażenie. Słowem - wszystko co w M3 i M4 być powinno. [block position="inside"]23599[/block]