Škoda zapowiada wnętrze nowej Octavii z nietypową kierownicą

Nowa Škoda Octavia zadebiutuje oficjalnie w 11 listopada 2019 roku. Niedawno Czesi pochwalili się zakamuflowanym nadwoziem wersji kombi. Teraz natomiast zapowiadają wnętrze, które zaskakuje kilkoma rozwiązaniami, w tym dwuramienną kierownicą.

Nowa Octavia zaskakuje dwuramienną kierownicą i nisko zamontowanymi, centralnymi nawiewami.
Nowa Octavia zaskakuje dwuramienną kierownicą i nisko zamontowanymi, centralnymi nawiewami.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

06.11.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Za bazę do stworzenia najnowszej Octavii posłużyły rozwiązania znane już z zaprezentowanego niedawno Volkswagena Golfa 8. Kompakt z Wolfsburga przeszedł cyfrową rewolucję, a w jego wnętrzu królują duże ekrany i dotykowe przyciski. Škoda poszła podobną drogą. Na pokładzie, poza ekranem zastępującym klasyczne wskaźniki, znajdziemy jeszcze duży, centralny wyświetlacz systemu multimedialnego.

Został on umieszczony dość nisko, co powinno ułatwić codzienną obsługę. Takie rozwiązanie wymusiło jednak przeniesienie nawiewów mniej więcej do poziomu kolana kierowcy. Kokpit Octavii sprawia przez to wrażenie osadzonego dość nisko, z dużą przestrzenią pomiędzy jego górną częścią, a przednią szybą. Z oceną trzeba poczekać do oficjalnej premiery, ale już dziś można stwierdzić, że kabina zapowiada się całkiem interesująco.

Czeski producent zaszalał także w kwestii kierownicy. Na zaprezentowanych w sieci szkicach widzimy jedynie dwa ramiona, na których umieszczono przyciski do sterowania podstawowymi funkcjami pojazdu. Škoda zapowiada także eleganckie, chromowane wykończenie.

Obraz
© mat.prasowe

Nowością ma być też brak klasycznego hamulca ręcznego. Nie znajdziemy tego rozwiązania nawet w podstawowych wersjach wyposażeniowych. Podobnie wygląda kwestia dźwigni zmiany biegów. Ta, w wersji z automatyczną przekładnią będzie mniejsza niż dotychczas, co jest wynikiem zastosowania rozwiązania shift-by-wire, gdzie drążek nie jest połączony mechanicznie z przekładnią.

O ile nie spodziewamy się rewolucji stylistycznej w wyglądzie nadwozia, o tyle wnętrze nowej Octavii może nas mocno zaskoczyć. Wszystko okaże się jasne już niebawem.

Komentarze (1)