Niemcy pod ścianą. 4700 osób na bruk

Schaeffler, poddostawca części do między innymi nowych Volkswagenów, zwolni 4700 osób w Europie.

Schaeffler jest poddostawcą części do nowych samochodów
Schaeffler jest poddostawcą części do nowych samochodów
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Daniel Karmann
Mateusz Lubczański

05.11.2024 15:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niemiecki oddział zaliczy najwięcej zwolnień, bowiem będzie to około 2800 osób w 10 miastach. W Europie zostaną zamknięte dwie fabryki, ale Schaeffler nie wskazał dokładnie, które.

Oznacza to, że firma pożegna się z 3,1 proc. swojej załogi. Ta zwiększyła się po niedawnym połączeniu z firmą Vitesco, która zajmuje się produkcją komponentów do samochodów elektrycznych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W oświadczeniu firmy czytamy, że "decyzja jest odpowiedzią na wymagające otoczenie rynkowe, większą rolę globalnej konkurencji oraz transformacji poddostawców segmentu automotive".

Zarówno Schaeffler, jak i inni producenci części mają kłopoty w związku ze spowolnieniem sprzedaży Volkswagenów, Mercedesów czy BMW w związku z przejściem na napędy elektryczne. Volkswagen po raz pierwszy w historii bierze pod uwagę zamknięcie fabryk.

Z kolei firma Robert Bosch ostrzega, że nie osiągnie zakładanego celu finansowego, a ZF Friedrichshafen planuje zwolnić nawet 14 osób do 2028 roku. Continental za to chce pozbyć się swojej komórki dotyczącej pojazdów.

Komentarze (4)