Niemieckie media: Volkswagen może przenieść produkcję ID.Buzza do Polski

Elektryczny ID.Buzz jest wytwarzany w fabryce Volkswagena w Hanowerze. Ta nie wykorzystuje jednak pełni swojego potencjału. Koncern może więc przenieść część lub nawet całość produkcji do Poznania.

VW ID. Buzz LWB GTX
VW ID. Buzz LWB GTX
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

07.12.2024 | aktual.: 07.12.2024 10:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Volkswagen znalazł się w kryzysie i dąży do maksymalnego ograniczenia kosztów. Jednym ze sposobów na zaoszczędzenie ma być zmniejszenie liczby fabryk i scedowanie produkcji do pozostałych zakładów tak, by w pełni wykorzystać ich potencjał.

Niewykluczone, że fabryką, która zyska na tych planach, będzie ta w Poznaniu. Choć jeszcze nic nie jest oficjalne, niemieckie media coraz wyraźniej kreślą ewentualną przyszłość.

Gazeta "Hannoversche Allgemeine" oraz serwis "Handelsblatt.de" twierdzą, że Volkswagen może przenieść produkcję elektrycznego ID.Buzza z Hanoweru do Poznania. Rzecznik koncernu potwierdził, że "analizowane są różne scenariusze", lecz póki co nic nie jest przesądzone.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Po zakończeniu produkcji modelu T6.1 fabryka w Hanowerze wytwarza jedynie nowego Multivana oraz ID.Buzza, z czego ten drugi, w pierwszej połowie 2024 roku sprzedał się w liczbie zaledwie 15 tys. egzemplarzy. To znacznie poniżej założeń i zauważalnie mniej niż wynosi potencjał zakładu.

Przeniesienie produkcji i ewentualne zamknięcie fabryki w Hanowerze wydaje się więc sensownym posunięciem z ekonomicznego punktu widzenia. Czas pokaże, czy zapowiedzi niemieckich mediów znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Komentarze (8)