Nie taki stary – DP Motorsport 911 Carrera RS Classic (2013)

W tym roku mija 50 lat od momentu wprowadzenia do produkcji Porsche 911. Z tej okazji firma DP Motorsport na bazie odmiany 964 zbudowała auto przypominające legendarną Carrerę RS z lat 70.

Nie taki stary – DP Motorsport 911 Carrera RS Classic (2013)
Olgierd Lachowski

15.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:21

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

DP Motorsport to warsztat, który był jednym z czołowych tunerów Porsche w latach 80. Po części brało się to z faktu, że ta firma budowała wyścigowe auta na bazie samochodów z Zuffenhausen i w ten sposób zdobywała doświadczenie, które potem było wykorzystywane w budowie wozów ulicznych. Obecnie DP Motorsport specjalizuje się w renowacji starszych Porsche, ale od czasu do czasu pokazuje pojazdy, które można wciągnąć do grupy stuningowanych. Tak właśnie jest z Carrerą RS Classic.

Obraz

W latach 1972-1973 Porsche zbudowało 1580 egzemplarzy 911 Carrera RS 2.7, czyli najsłynniejszej supersportowej odmiany tego modelu z lat 70. Maszyna ta wymagała wysokich umiejętności od kierowcy, który chciał wycisnąć z niej siódme poty. Samochód był wyposażony w 2,7-litrowy silnik bokser, dzięki któremu rozpędzał się do 241 km/h.

To właśnie Carrera RS 2.7 stała się inspiracją dla techników DP przy przebudowie jednego z egzemplarzy dziewięćset jedenastki z początku lat 90. Bazą było Porsche 911 Carrera RS – auto dostępne w sprzedaży od 1990 roku. Data rozpoczęcia produkcji zdradza, że była to maszyna z serii 964.

Obraz

Wozy z rodziny 964 były przedostatnią grupą Porsche 911 z silnikami chłodzonymi powietrzem. Pod maską 911 Carrery RS znajdował się przeciwsobny motor o objętości skokowej 3,6 l i mocy 260 KM przy 6100 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 325 Nm przy 4800 obr./min. Po regeneracji i niewielkich usprawnieniach dokonanych przez DP Motorsport jednostka napędowa może pochwalić się mocą 280 KM. Ulepszeniom został poddany układ wydechowy. Pojawiły się także nowe filtry powietrza.

Znacznie większe zmiany przeszła karoseria, która teraz na pierwszy rzut oka przypomina do złudzenia Carrerę RS 2.7. Identycznie wyglądają zarówno przednie kierunkowskazy, jak i tylne światła. Bardzo podobny jest też przedni spojler oraz pokrywa silnika z charakterystycznym skrzydłem.

Obraz

To, że nie jest to oryginalny pojazd z lat 70. najłatwiej zauważyć po progach, które w replice są znacznie szersze niż w pierwowzorze. Podobnie rzecz ma się z dolną krawędzią bocznych tylnych okien, która przebiega nieco inaczej.

Mi najbardziej spodobały się 17-calowe 5-ramienne felgi Fuchs. Do tak spreparowanego nadwozia pasują idealnie.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 280 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 77,78 KM/l
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 17”
  • Koła tylne: 17”

Masy i wymiary:

  • Rozstaw osi: 2272 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/15]
Komentarze (0)