NanoFlowcell QUANT e‑Sportlimousine – 11 600 Nm momentu obrotowego
Na targach w Genewie został pokazany bardzo sportowo stylizowany pojazd o eksperymentalnym napędzie.
04.03.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zacznijmy od tego, że NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine to naprawdę duży samochód. Same otwierane do góry drzwi, dające dostęp do dwóch rzędów foteli, mają 2 m długości.
Długość auta to 5257 mm, szerokość - 2109 mm, a wysokość 1357 mm. Rozstaw osi wynosi 3198 mm. Przy pełnych bakach pojazd waży 2300 kg.
NanoFlowcell, firma z siedzibą w Lichtensteinie, wyposażyła QUANT e-Sportlimousine w cztery silniki elektryczne, po jednym na każde koło. W normalnym trybie pracy wytwarzają one razem moc 653 KM.
Maksymalnie potrafią wyprodukować 925 KM i aż 11 600 Nm momentu obrotowego. NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s i rozwija maksymalną prędkość 380 km/h. Zasięg wynosi od 400 do 600 km.
Motory na prąd są zasilane przez system nanoFLOWCELL, który powstał we współpracy z Bosch Engineering GmbH. Tak twórcy opisują jego funkcjonowanie:
"[System nanoFLOWCELL] działa jak kombinacja akumulatora i ogniwa paliwowego. Wykorzystuje płynne elektrolit, który jest trzymany w dwóch zbiornikach i pompowany przez ogniwo. Sercem układu jest membrana oddzielająca dwa różnego rodzaje chemikaliów. Kontrolowana wymiana ładunków wyzwala energię dla napędu elektrycznego".
NanoFlowcell podaje, że dotychczas takie rozwiązania były zbyt ciężkie i zbyt mało wydajne, aby stosować je w transporcie. Firma twierdzi też, że chemikalia wykorzystane w jej systemie są skomponowane z nietoksycznych substancji i odpowiednio rozcieńczone mogą być przetworzone przez zwykłą oczyszczalnię ścieków.