Najoszczędniejszy Volkswagen XL1
Volkswagen ujawnił pierwsze szkice modelu XL1 Super Efficient Vehicle (SEV). Samochód jest rozwinięciem konceptów 1-Litre oraz L1 z lat 2002 i 2009. Spala poniżej... 1 litra.
27.01.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
XL1 jest pojazdem hybrydowym. Do napędu służy dwucylindrowy silnik Diesla o pojemności 800 cm3, który rozwija moc 48 KM. Współpracuje on z elektryczną jednostką o mocy 27 KM. SEV waży zaledwie 795 kg. Volkswagen użył do wykonania nadwozia polimeru wzmocnionego włóknem węglowym, a koła są zrobione z magnezu.
Tarcze hamulcowe są ceramiczne, a układ kierowniczy, amortyzatory i zaciski - aluminiowe. Wymiarami samochód przypomina Polo, ale jest znacznie niższy. Auto jest dwuosobowe, a wchodzi się do niego przez podnoszone do góry drzwi.
Volkswagen zapewnia, że XL1 spala średnio zaledwie 0,9 l/100 km. Przyspieszenie do setki zajmuje 11,9 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 160 km/h. Auto do atmosfery emituje zaledwie 24 g/km CO2. Volkswagen wyposażył XL1 w 7-biegową skrzynię DSG. SEV może też jeździć w samym trybie elektrycznym. Koncern z Wolfsburga chce wprowadzić swoje miejskie auto do produkcji w 2013 roku.
Źródło: Volkswagen