Najmniej kłopotliwe małe samochody według czytelników "What Car?". Wyniki zaskoczyły

Czy tani samochód może okazać się lepszy niż droższy? Jak się okazuje, to możliwe. Przynajmniej według Brytyjczyków. Oto najnowszy ranking najmniej kłopotliwych małych samochodów.

Nazwać go sensacyjnym zwycięzcą, to wciąż powiedzieć mało
Nazwać go sensacyjnym zwycięzcą, to wciąż powiedzieć mało
Źródło zdjęć: © Marcin Łobodziński
Tomasz Budzik

25.10.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rankingi awaryjności można z grubsza podzielić na te powstające w oparciu o twarde dane (np. informacje z obowiązkowych przeglądów czy interwencji pomocy drogowej) oraz te, w których o lokacie danego modelu decydują informacje od jego użytkowników. W tym pierwszym przypadku dane są niepodważalne, ale mogą być niepełne. W tym drugim pod rubryką "wiarygodność danych" można postawić pytajnik, ale za to zakres informacji jest tu zdecydowanie szerszy. Takie właśnie zestawienie przygotowali Brytyjczycy.

Czytelnicy "What Car?" zostali zapytani o awarie, które w ich samochodach miały miejsce w ciągu ostatniego roku. Co ważne, należało również określić koszt naprawy i potrzebny na to czas. W ten sposób powstał wskaźnik niezawodności określony w procentach. Im jest on wyższy, tym lepiej. Na początek przyjrzyjmy się małym autom. Uzyskane wyniki są zaskakujące, a sporo emocji budzi już pierwsze miejsce.

  1. Dacia Sandero (2013-2020) – indeks niezawodności: 100 proc.Ani jeden z ankietowanych właścicieli Sandero nie wspominał o usterkach tego modelu.
  2. Hyundai i10 (2014 - 2020) – indeks niezawodności: 99,6 proc.Usterkę w aucie zgłosiło 4 proc. użytkowników i10. Najczęściej problemy dotyczyły układu kierowniczego. We wszystkich przypadkach naprawa nie wiązała się z żadnymi kosztami, a jej czas nie przekroczył dnia.
  3. Suzuki Swift (od 2017) – indeks niezawodności: 99,3 proc.W ciągu ostatnich 12 miesięcy 3 proc. właścicieli tego modelu miało problemy z autem. Wszystkimi wciąż dało się jeździć, a naprawa została wykonana w ramach gwarancji. Przywrócenie sprawności klimatyzacji, bo to ona najczęściej szwankowała, czasami trwało jednak ponad tydzień.
  4. Hyundai i20 (2015-2020) – indeks niezawodności:\t99.0 proc.
  5. Honda Jazz (2015-2020) – indeks niezawodności: 98.1 proc.
  6. Mini Hatchback (benzynowe od 2014) – indeks niezawodności: 96.9 proc.
  7. Ford Fiesta (benzynowe 2008-2017) – indeks niezawodności: 95.0 proc.
  8. Volkswagen Up (od 2012) – indeks niezawodności: 94.8 proc.
  9. Renault Clio (2013-2019) – indeks niezawodności:\t94.3 proc.
  10. Kia Rio petrol (od 2017) – indeks niezawodności: 94.0 proc.
  11. Kia Picanto (od 2017) – indeks niezawodności: 93.9 proc.
  12. Audi A1 (benzynowe od 2018) – indeks niezawodności: 92.2 proc.
  13. Skoda Fabia (2015-2021) – indeks niezawodności: 91.7 proc.
  14. Opel Corsa (2014-2019) – indeks niezawodności: 90.6 proc.
  15. Seat Ibiza (od 2017) – indeks niezawodności: 90.5 proc.
  16. Volkswagen Polo (od 2018) – indeks niezawodności: 80.6 proc.
  17. Ford Fiesta (od 2017) – indeks niezawodności: 74.9 proc.

Co zaskakujące, jedne z ulubionych aut tego segmentu znalazło się na końcu brytyjskiej listy. W przypadku Fiesty problemy zgłosiło aż 34 proc. użytkowników. Zwykle dotyczyły zawieszenia, akumulatora, silnika, układu kierowniczego i wydechu. W przypadku VW Polo aż 47 proc. ankietowanych właścicieli auta przyznało, że miało problemy. Zwykle zawodził silnik lub związana z nim elektronika, a także klimatyzacja. Seat Ibiza również nie zachwycił. 29 proc. aut uległo awarii i zwykle dotyczyły one klimatyzacji, silnika, skrzyni biegów i sprzęgła. W całym zestawieniu widoczna jest przewaga modeli azjatyckich.

Komentarze (11)