Nad Wisłą na bogato - świetna sytuacja na polskim rynku samochodów luksusowych w roku 2011

W 2011 roku sprzedaż aut spadła o 12 proc. w stosunku do ubiegłego. Mimo to marki luksusowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Warszawski salon Ferrari drugi rok z rzędu zdobył prestiżowe wyróżnienie producenta. Jak w 2011 poradzili sobie poszczególni gracze klasy premium na polskim rynku?

Ferrari F430, 458 Italia (fot. Edoardo Mascalchi, lic. CC)
Ferrari F430, 458 Italia (fot. Edoardo Mascalchi, lic. CC)
Mariusz Zmysłowski

21.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W 2011 roku sprzedaż aut spadła o 12 proc. w stosunku do ubiegłego. Mimo to marki luksusowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Warszawski salon Ferrari drugi rok z rzędu zdobył prestiżowe wyróżnienie producenta. Jak w 2011 poradzili sobie poszczególni gracze klasy premium na polskim rynku?

W ubiegłym roku większość Polaków zrezygnowała z zakupu nowego samochodu. Ci z bardziej zasobnymi portfelami zainwestowali jednak w nowe cztery koła. I to nie byle jakie. Sprzedaż samochodów luksusowych utrzymała się na poziomie z roku 2010. To nie koniec – auta najdroższe – za milion złotych i więcej, sprzedawały się nawet lepiej. Jeśli nabywcy decydowali się na nowy samochód najwyższej klasy, nie oszczędzali na dodatkach.

Może o tym świadczyć wynik, jaki osiągnęła marka Mercedes-Benz w Polsce. Dyrektor sprzedaży i marketingu tej firmy, Paweł Miszkowski, poinformował, że na naszym rynku właścicieli znalazły 4862 osobowe auta z gwiazdą na masce. To zaledwie 1 proc. mniej niż w 2010 roku. I tutaj warto zaznaczyć, że Mercedes-Benz Polska zanotował w 2011 przychód w wysokości 2 450 000 000 zł, co jest wynikiem 15 proc. lepszym niż rok wcześniej.

Wniosek jest prosty – nieco mniej konsumentów zdecydowało się na samochód tej marki, ale większość wybranych aut była bogato skonfigurowana lub pochodziła z najwyższej półki. Najpopularniejszym modelem była klasa E. Do wysokiego przychodu przyczynił się również wzrost zainteresowania autami terenowymi i SUV-ami (np. GLK i Klasa M). Co ciekawe, w stosunku do 2010 roku wzrosła również sprzedaż samochodów marki Smart. Miejskie pojazdy produkowane pod skrzydłami Mercedesa znalazły w Polsce aż 75 proc. więcej nabywców.

Obraz

Audi poradziło sobie już nieco gorzej niż Mercedes-Benz, ponieważ odnotowało spadek w wysokości 5,5 proc. ze sprzedażą około 4100 samochodów. I tak jest to dobry wynik, mając na uwadze 12-procentowe osłabienie całego rynku. Leszek Kępiński z działu public relations Audi w Polsce przewiduje, że nadchodzący rok będzie dla marki znacznie lepszy. Do salonów wjeżdżają modele A1 Sportback oraz 3-drzwiowe A3. 2012 będzie też pierwszym pełnym rokiem sprzedaży nowego Q3 i A6. Lepszy wynik niż Audi osiągnęło Volvo, sprzedając około 5000 aut.

A co z pierwszą ligą wśród luksusowych marek w Polsce? Bentley sprzedał w 2011 roku 15 aut. To oznacza dwukrotny wzrost zainteresowania samochodami tego producenta w naszym kraju. Konkurenci spod znaku Rolls-Royce’a nie mogą się pochwalić wynikami, ponieważ firma nie pozwala na informowanie o sprzedaży w poszczególnych państwach. Wiadomo jedynie, że na polskim rynku Phantom i Ghost cieszą się równym zainteresowaniem, a w 2011 roku sprzedano ich więcej, niż przewidywano.

Obraz

Na koniec najlepsze wiadomości dla miłośników egzotycznych marek. W ubiegłym roku warszawski salon Ferrari sprzedał 20 aut, które zarejestrowano w Polsce, i dwa razy tyle za granicą. To nie koniec rewelacji. Popyt na samochody tej marki rośnie. Dante Cinque – dyrektor generalny Ferrari Warszawa, poinformował, że już w pierwszej połowie lutego sprzedana została cała transza aut przeznaczona dla Polski na 2012 rok.

Obecnie trwają starania o przyznanie dodatkowych maszyn dla polskiego salonu. Można przypuszczać, że istnieje duża szansa na sukces tych negocjacji, ponieważ drugi rok z rzędu Ferrari Warszawa zdobyło nagrodę za sprzedaż najlepiej wyposażonych aut wśród wszystkich salonów marki na świecie. Innymi słowy, sprzedawane w Warszawie samochody z Maranello osiągają największą średnią cenę. W 2011 roku wyniosła ona 300 000 euro.

To cieszy, że rynek aut luksusowych ma się w Polsce tak dobrze. Dzięki temu możemy liczyć na przyciągnięcie uwagi kolejnych wielkich producentów. Salon której marki chcielibyście zobaczyć w Polsce?

Odwiedź forum Autokult.pl:

Źródło: ekonomia24

Źródło artykułu:WP Autokult
AudiBentleyFerrari
Komentarze (0)