Mazda MX‑5 NM Concept - Włosi poprawili Japończyków w wielkim stylu

Włoska firma Gorgona Cars przyjechała do Modeny na największą paradę MX-5 z naprawdę wyjątkowym projektem. To NM Concept, czyli jednoosobowy speedster na bazie kultowej mazdy. Kusi nie tylko wyglądem, ale i napędem.

Mazda MX-5 NM Concept
Mazda MX-5 NM Concept
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Gorgona Cars
Aleksander Ruciński

20.09.2022 | aktual.: 13.03.2023 15:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mazda MX-5 to zdaniem wielu samochód idealny. Mały i zwinny roadster ma ogromną rzeszę wyznawców na całym świecie. Wielu z nich w ubiegły weekend przyjechało na międzynarodowy zlot do włoskiej Modeny. Z tej okazji "lokalsi" przygotowali coś naprawdę specjalnego.

Włoska firma Gorgona Cars wzięła na warsztat MX-5 generacji NA, tworząc wyjątkowego speedstera pozbawionego szyb, dachu oraz miejsca dla pasażera. Twórcy przyznali, że inspirowali się głównie konceptami takimi jak Miata M Speedster z 1995 r., Miata Mono-Posto z 2000 r. czy MX-5 Speedster z 2015 r.

Samochód, poza wspomnianymi "brakami", wyróżnia się także wyżej poprowadzonymi progami, aerodynamicznym garbem umieszczonym za kierowcą czy delikatnym spojlerem zintegrowanym z tylną klapą. Warto wspomnieć, że opcjonalnie maska, błotniki i drzwi mogą być wykonane z włókna węglowego.

Mazda MX-5 NM Concept
Mazda MX-5 NM Concept© mat. prasowe / Gorgona Cars

Mniej rzucające się w oczy akcenty to przede wszystkim wysuwane reflektory LED, nowe lusterka czy podłoga zoptymalizowana pod kątem aerodynamiki. Dopełnieniem całości są 15-calowe felgi Enkei ubrane w opony Yokohama A052.

W minimalistycznej kabinie znajdziemy natomiast wyścigowy fotel RCC z czteropunktowymi pasami, trójramienną kierownicę Momo i... nic poza tym. Wszystko podporządkowano tu jak najniższej masie. Udało się, gdyż NM Concept waży zaledwie 830 kg. To w połączeniu ze współczesnym napędem gwarantuje świetne osiągi.

Mazda MX-5 NM Concept
Mazda MX-5 NM Concept© mat. prasowe / Gorgona Cars

184-konny silnik, 6-biegową skrzynię i mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu przeniesiono z obecnego wydania MX-5. Przy okazji wzmocniono też podłużnice, zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy i zawieszenie z ręczną regulacją - jednym słowem wszystko, co przyda się podczas ostrej jazdy na torze.

Szkoda tylko, że jest to konstrukcja zarezerwowana dla nielicznych. Gorgona Cars zamierza pozyskać homologację, dzięki której wytworzy limitowaną serię egzemplarzy dopuszczonych do ruchu. Każdy z nich ma kosztować około 70 tys. euro + baza w postaci seryjnej Mazdy MX-5 NA.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/38]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)