Mazda MX‑5 bardziej ekonomiczna
Japoński roadster Mazda MX-5, który słynie z bardzo dobrych właściwości jezdnych oraz stosunkowo niskiej ceny na amerykańskim rynku, zyska prawdopodobnie nową jednostkę napędową, która ma być odpowiedzią Japończyków na pogłębiający się kryzys paliwowy.
09.10.2008 | aktual.: 02.10.2022 15:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Japoński roadster Mazda MX-5, który słynie z bardzo dobrych właściwości jezdnych oraz stosunkowo niskiej ceny na amerykańskim rynku, zyska prawdopodobnie nową jednostkę napędową, która ma być odpowiedzią Japończyków na pogłębiający się kryzys paliwowy.
Jak powiedział prasie Takao Kijima - dyrektor odpowiadający za model MX-5, Mazda w 2009 roku rozważa wprowadzenie całkiem nowego silnika diesla do gamy jednostek napędowych oraz zmniejszenie ciężaru auta o około 10 procent. Diesle są cięższe od silników benzynowych przez co dieta nie będzie tak efektywna, jednak samochód będzie dysponował większym momentem obrotowym oraz zmniejszy się jego apetyt na paliwo.
Istnieje również możliwość wprowadzenia MX-5 z napędem hybrydowym, co zaowocuje podobnym efektem, jednak takie rozwiązanie ze względu na rozmieszczenie silnika spalinowego i stosunkowo ciężkiej baterii psuje dążenia Mazdy do uzyskania perfekcyjnego rozkładu masy 50/50.