Marka SsangYong zmieni nazwę? Mamy odpowiedź importera

Ostatnio w mediach znów zrobiło się głośno na temat SsangYonga. Rzekomo firma ma zmienić nazwę. Dowiedzieliśmy się od polskiego importera, jaki może mieć to wpływ na obecnych i przyszłych klientów.

SsangYong
SsangYong
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

09.01.2023 | aktual.: 09.01.2023 13:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowy prezes SsangYonga Motor Kwak Jea-sun zapowiedział w jednym z wywiadów, że marka SsangYong będzie działała pod nową nazwą KG Mobility. Samochody miałby się nazywać np. KG Korando zamiast SsangYong Korando. W mediach pojawiło się sporo plotek na temat kolejnych problemów wizerunkowych i nowej nazwie samochodów.

Odnosząc się do ostatnich publikacji mediowych cytujących Prezesa SsangYong Motor, pana Kwaka Jea-suna, który w jednym z wywiadów miał stwierdzić o planach zmiany nazwy SsangYong na nową KG Mobility, pragnę doprecyzować. Na obecnym etapie są to jedynie deklaracje i jeśli zostaną wdrożone, w pierwszej kolejności dotyczyć mogą rynku koreańskiego. Nie ma ponadto wiedzy, czy zmianie uległaby nazwa spółki SsangYong Motors, czy również marka samochodów. Jesteśmy w bliskim kontakcie z producentem w Korei i niezwłocznie poinformujemy o ewentualnych decyzjach w tym zakresie. Jednocześnie pragnę uspokoić, potencjalne zmiany będą długofalowym procesem i z perspektywy obecnych i przyszłych użytkowników nie ma żadnych obaw. W tym roku na polską premierę czeka nowy w gamie model Torres, a kolejne czekają na globalne debiuty

Jerzy Prządkaczłonek zarządu SsangYong Auto Polska, generalnego importera SsangYong w Polsce

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

SsangYong na polskim rynku, pomimo ogromnego wzrostu sprzedaży w roku 2022, nieustannie boryka się z brakiem stałości i wizerunkiem niestabilnej marki. Obecnie nie ma mowy o jakichkolwiek problemach czy radykalnych zmianach, bo choć importer koreańskich samochodów jest małym graczem, to dynamicznie się rozwija.

Dzięki dobrej dostępności aut klienci nie wychodzą z salonów z pustymi rękami. Co więcej, dobra relacja ceny do jakości pozwala modelom ssangyonga konkurować nie tylko z markami popularnymi, ale również tzw. budżetowymi.

Komentarze (2)