Limuzyna na sportowo – RS‑Racingteam M3 Sedan (2013)

Mająca swoją siedzibę w Viernheim (w Niemczech) firma RS-Racingteam już w zeszłym roku powiększyła swoją ofertę o alternatywę dla BMW M3 CRT. Tegoroczna wersja wozu ze stajni tunera charakteryzuje się 450-konnym silnikiem.

Limuzyna na sportowo – RS-Racingteam M3 Sedan (2013)
Olgierd Lachowski

18.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mająca swoją siedzibę w Viernheim (w Niemczech) firma RS-Racingteam już w zeszłym roku powiększyła swoją ofertę o alternatywę dla BMW M3 CRT. Tegoroczna wersja wozu ze stajni tunera charakteryzuje się 450-konnym silnikiem.

M3 CRT to specjalna wersja M-trójki z nadwoziem sedan, w której BMW instalowało powiększony i mocniejszy niż w odmianie standardowej silnik V8 o objętości skokowej 4,4 l. Jednostka napędowa osiągała moc 450 KM przy 8300 obr./min, a jej moment obrotowy wynosił 440 Nm przy 3750 obr./min. Dzięki większej mocy BMW M3 CRT od seryjnego auta było szybsze o 40 km/h.

Obraz

Podobne auto od zeszłego roku proponuje swoim klientom mało znana firma tuningowa RS-Racingteam. Ekipa z Niemiec oferuje mocno zmodyfikowane BMW M3 Sedan, które osiągami nawiązuje (a pod niektórymi względami przebija) M3 CRT. Jest to jednak wóz zupełnie inny, bardziej ekstremalny niż CRT.

Karoseria stuningowanego M3 wprawdzie różni się od nadwozia seryjnego, ale ilościowo rozbieżności nie są duże. Różnice są tylko dwie. Ta łatwiej zauważalna to skrzydło przytwierdzone do klapy bagażnika, które natychmiast przywodzi skojarzenia z samochodami turystycznymi startującymi w WTCC. Druga odmienność to lżejsza pokrywa silnika zamykana sportowymi zatrzaskami.

Obraz

Nowa maska daje oszczędność kilku kilogramów w masie samochodu, ale prawdziwe odchudzanie mechanicy zafundowali kabinie auta. Co prawda parę kilogramów do wagi BMW dokłada klatka bezpieczeństwa, ale usunięcie części deski rozdzielczej, wyrzucenie tapicerki drzwi oraz wykładziny podłogowej, wymiana standardowych foteli na kubełki z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa mają wielki wkład w redukcję masy samochodu o aż 190 kg!

Aby w środku nie straszyły gołe blachy drzwi, zasłonięto je kompozytowymi panelami, w których zamontowano elektryczne sterowanie wszystkimi oknami.

Swoje robią też ultralekkie felgi ATS  o średnicy 19” i szerokości 9,0” z przodu oraz 10,5” z tyłu. Na obręczach są oczywiście sportowe opony Michelin Pilot Super Sport. Gumy zamontowane z przodu mają rozmiar 245/35 R 19, a z tyłu – 265/35 R 19.

Obraz

Zespół z Viernheim zainstalował także gwintowane zawieszenie Bilstein B16 oraz zadbał o wzmocnienie jednostki napędowej. Do napędu służy wolnossąca 4-litrowa V-ósemka (taka sama jak w standardowym M3 serii E90), z którą sprzężono 6-biegową manualną skrzynię przekładniową. Stuningowany przez RS-Racingteam silnik ma moc 450 KM przy 8300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 431 Nm przy 4100 obr./min.

Niespełna pół tysiąca koni mechanicznych gwarantuje, że samochód pierwszą setkę przekroczy po 4,60 s, a drugą po 14,70 s. Prędkość maksymalna jest oceniana na więcej niż 299 km/h. Dlaczego akurat na tyle? Ponieważ poprzednia, słabsza o 30 KM, wersja tego wozu rozpędzała się właśnie do 299 km/h.

W pomiarach magazynu AutoBild Sportscars starsze auto pokonało małą pętlę toru Hockenheimring w czasie 1:13,67 min. To był wynik lepszy o 0,01 s od czasu seryjnego M3 CRT. Nie wiadomo jakim czasem legitymuje się nowa odmiana tego samochodu.

Obraz

Na pewno nie jest to sedan dla każdego. Nie przewieziemy nim przecież dziecka w foteliku, ale za to możemy wyszaleć się na torze. Nie jest to auto dla każdego też z powodu kosztów tuningu, które oscylują wokół 80 tys. euro.

Konkurencja

[RENM M3 Agitator 450 KM]

Dane techniczne

  • Typ: V8
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3999 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 450 KM przy 8300 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,53 KM/l (seryjny – 105,03 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 431 Nm przy 4100 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 10,5 x 19”
  • Opony przednie: 245/35 R 19 Michelin
  • Opony tylne: 265/35 R 19 Michelin

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1450 kg (- 190 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 3,22 kg/KM (seryjny – 3,91 kg/KM)
  • Długość: 4580 mm
  • Szerokość: 1817 mm
  • Wysokość: 1417 mm
  • Rozstaw osi: 2761 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,30 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 14,70 s
  • Prędkość maksymalna: ponad 299 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]

Źródło: carscoop

Komentarze (0)