Lightweight 335i Stufe 2 (2013)

Ten sedan jest promowany jako tuningowy produkt firmy Schmidt Revolution. Czy jednak na pewno ten producent felg jest tunerem BMW 335i, które ma teraz silnik o mocy przeszło 370 KM?

Lightweight 335i Stufe 2 (2013)
Olgierd Lachowski

12.06.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ten sedan jest promowany jako tuningowy produkt firmy Schmidt Revolution. Czy jednak na pewno ten producent felg jest tunerem BMW 335i, które ma teraz silnik o mocy przeszło 370 KM?

Paleta jednostek napędowych montowanych przez producenta pod maską modelu serii 3 jest dość bogata. Nie licząc odmiany M3, wersja 335i jest najmocniejszą dostępną w fabryce w Monachium.

Obraz

Taki samochód jest wyposażony w 3-litrowy benzynowy silnik oznaczony symbolem N55B30. Jeśli chodzi o koncepcję konstrukcyjną oraz zabudowę w aucie, silnik N55 nie różni się niczym od starszego N54. Wyróżniają go jednak dość istotne szczegóły.

Cechami wspólnymi są rzędowy układ cylindrów – oba silniki mają po sześć tłoków, objętość skokowa wynosząca prawie 3 litry oraz wzdłużne ustawienie motorów w pojeździe. W przeciwieństwie do starszego silnika nowy ma nie dwie, ale jedną turbosprężarkę. Jest to urządzenie typu twin-scroll. Do tego N55 ma bezpośredni wtrysk benzyny, a także układ Valvetronic odpowiadający za płynną zmianę skoku zaworów dolotowych, dzięki czemu możliwe było usunięcie przepustnicy.

Obraz

Nowy 3-litrowiec w fabrycznej wersji charakteryzuje się mocą 306 KM przy 5800 obr./min i momentem obrotowym 400 Nm w zakresie 1200-5000 obr./min. W niektórych modelach BMW od 2011 roku ten sam silnik rozwija 320 KM mocy przy 5800 obr./min i 450 Nm momentu przy 1300-4500 obr./min.

Jednostka silnikowa ma zafundowaną kurację wzmacniającą o nazwie Stufe 2, na którą składają się między innymi nowe ECU oraz sportowy układ wydechowy w dużej części zespawany ze stopów tytanu. Po tych zmianach motor rozwija moc 371 KM oraz moment obrotowy 480 Nm. Osoby, którym nie potrzeba tak wysokich osiągów, mogą wybrać niższy zestaw podnoszący moc o 30 KM, a moment obrotowy o 60 Nm.

Obraz

Choć na wszystkich portalach, które odwiedzam, napisane jest, że tunerem jest firma Schmidt Revolution, to jest to błąd. Schmidt dostarcza tylko koła do tego wozu. Wszystkie zmiany przeprowadziło mało znane przedsiębiorstwo o nazwie Lightweight, które specjalizuje się w tuningu BMW, a zwłaszcza w budowaniu sportowych tytanowych układów wydechowych.

Schmidt Revolution przygotowało do BMW 20-calowe felgi FS Line, które z przodu są szerokie na 8,5”, a z tyłu o 1,5” szersze. Obuto je w opony 235/35 R 20 (przód) i 265/30 R 20 (tył).

Obraz

Lightweight dokonało też wymiany komponentów zawieszenia. Standardowe części zostały zastąpione zestawem Bilstein B12 oraz stabilizatorami Eibach.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R6, N55B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka twin-scroll
  • Moc maksymalna: 371 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 124,54 KM/l (seryjny – 102,72 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 480 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 20” Schmidt FS Line
  • Koła tylne: 10,0 x 20” Schmidt FS Line
  • Opony przednie: 235/35 R 20
  • Opony tylne: 265/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,27 kg/KM (seryjny – 5,18 kg/KM)
  • Długość: 4624 mm
  • Szerokość: 1811 mm
  • Rozstaw osi: 2810 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Komentarze (0)