Lepsze wrogiem dobrego – Sportec 911 SPR1 FL (2011)

W Genewie firma Sportec zaprezentowała dwie i pół nowości. Pierwsze dwie to 911 GT2 RS SP 800 R i Cayenne Turbo SP 580, a połówka to odświeżony model 911 SPR1 R, który teraz będzie się nazywał SPR1 FL.

Lepsze wrogiem dobrego – Sportec 911 SPR1 FL (2011)
Olgierd Lachowski

09.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Sportec 911 SPR1 FL fot.1
Sportec 911 SPR1 FL fot.1

Wcześniej SPR1 R, a teraz SPR1 FL to najmocniejszy samochód spośród aut oferowanych przez szwajcarskiego Sporteca. Auto jest napędzane silnikiem z Porsche 911. Pytanie brzmi tylko: którym? Według informacji podawanych przez tunera silnik ma objętość 3,6 l i po dwa wtryskiwacze na cylinder, co znaczy, że może to być zmodyfikowany motor o objętości 3614 cm3 np. z Porsche 911 Carrera. Z drugiej strony Sportec informuje o tym, że SPR1 FL bazuje na nowym Porsche 911 Turbo.

SPR1 FL wygląda więc na hybrydę, w której zastosowano silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ale nie z 911 Turbo, tylko z któregoś ze słabszych modeli. Trochę dziwne jest to podejście, bo przecież mniejszy silnik musi być bardziej wysilony, by osiągnąć deklarowaną moc. Ewentualnie z 3,8-litrowego „boksera” z Turbo dałoby się uzyskać jeszcze więcej koni.

Jednostka napędowa jest poganiana przez dwie hybrydowe turbosprężarki[sup]1)[/sup]. Powietrze zasysane przez sprężarki wpada do nich przez nowe kanały dolotowe wykonane z włókna węglowego. Po sprężeniu trafia ono do dużego „intercoolera”. W porównaniu z SPR1 R moc pozostała na tym samym poziomie i wynosi 858 KM przy 8050 obr./min, za to maksymalny moment obrotowy minimalnie wzrósł z 869 Nm do 880 Nm.

Przez wzmocnione sprzęgło Sportec i 6-biegową, manualną skrzynkę z funkcją chłodzenia oleju moc trafia na wszystkie koła. Auto jest wyposażone w mechanizm różnicowy z 60-procentową blokadą.

Optycznie auto prawie nie różni się od SPR1 R – wymieniono tylko tylne światła, tylny zderzak i oprawy bocznych lusterek – reszta pozostała bez zmian.

Samochód jest wyposażony ceramiczny układ hamulcowy z tarczami o średnicy 385 mm z przodu (8-tłoczkowe zaciski) i 350 mm z tyłu (4-tłoczkowe zaciski). Hamulce ukryte są za kołami z felgami o średnicy 20”. Na przednie felgi (o szerokości 9,0”) założono opony 255/30, zaś tylne, które mają 12,5”, wyposażone są w „gumy” 345/25. Gotowy do jazdy bolid waży 1585 kg.

Przyspieszenia od 0 do 100 km/h i od 0 do 300 km/g nie zmieniły się w porównaniu z SPR1 R i wynoszą odpowiednio 3 i 18 sekund. Różnica jest w sprincie do 200 km/h. W odniesieniu do SPR1 R Sportec deklarował czas 8,30 s, natomiast teraz wspomina o 9,70 s. Czyżby za pierwszym razem poczyniono zbyt optymistyczne założenia? Prędkość maksymalna wynosi nadal 380 km/h.

Ceny swojego wozu tuner nie podał, ale można się spodziewać, że może ona przyprawić o zawrót głowy.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: ≈ 3600 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 858 KM przy 8050 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 238,60 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 880 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna z sekwencyjną zmianą biegów
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 385 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 12,5 x 20”
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 345/25 R20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,85 kg/KM
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,00 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,70 s
  • Przyspieszenie 0-300 km/h: 18,00 s
  • Prędkość maksymalna: 380 km/hblock position=\inside8172/block

Źródło: WCF

Komentarze (0)