TestyKiaTest wideo: Kia Stonic iMT - z elektromechanicznym sprzęgłem!

Test wideo: Kia Stonic iMT - z elektromechanicznym sprzęgłem!

Kia Stonic przeszła niedawno lifting, który wprowadził całkiem ciekawe rozwiązania - jak na przykład manualną skrzynię biegów ze zautomatyzowanym sprzęgłem czy instalację 48V z układem rozrusznika-alternatora. Jak to działa?

Mateusz Raczyński

19.04.2021 | aktual.: 07.07.2023 10:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kia Stonic 1.0 T-GDI iMT - test wideo

Kiedy popularny miejski crossover przechodzi lifting w środku cyklu produkcyjnego, raczej nie spodziewamy się wielkich rewolucji technicznych. Z pewnością pojawi się lekko odświeżona stylistyka, jakieś nowsze multimedia, ale pod maską z reguły żadnych zmian.

A tu Kia wprowadziła zupełnie nową wersję silnikową z dwoma sporymi zmianami - instalacją 48V z układem tzw. miękkiej hybrydy i skrzynią iMT, czyli przekładnią manualną z elektromechanicznym sprzęgłem, które częściowo jest zautomatyzowane, ale nadal pozwala na ręczną zmianę biegów.

Oto, jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce.

Komentarze (1)