Kanadyjski NFS – Anibal 911 Attack (2012)

Projektanci kanadyjskiej firmy Anibal przy projekcie Porsche 911 poszli chyba tą samą drogą co programiści wielu części gry Need For Speed, w których dokładanie mnóstwa spojlerów i innych elementów nie szło w parze z poprawą osiągów samochodu.

Kanadyjski NFS – Anibal 911 Attack (2012)
Olgierd Lachowski

06.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jest pewna grupa firm tuningowych, która działa według schematu, że w modyfikacjach samochodów najważniejszy jest wygląd, a nie osiągi. Do takich przedsiębiorstw należy Anibal Automotive Design, które przygotowało widoczne na zdjęciach Porsche 911. Maszyna spokojnie mogłaby być projektem na przykład Gemballi, tyle że niemiecki tuner zapewniłby autu także lepsze osiągi, Anibal natomiast postawiło tylko na wygląd.

Obraz

Trudno znaleźć element karoserii, który w tym Porsche nie jest zmieniony. Takim jest na przykład dach. Reszta to nowe części made by Anibal. Przedni zderzak jest inaczej uformowany i szerszy od seryjnego po to, żeby możliwy był montaż poszerzonych błotników. Błotniki przechodzą w szersze progi, a te z kolei zmieniają się w tylne błotniki, które również są szersze od porschowskich.

Między drzwiami (też zmodyfikowanymi) a tylnymi nadkolami znajdują się wielkie otwory wentylacyjne albo, co bardziej prawdopodobne, ich atrapy. Tylne błotniki uformowano tak, że mają one też imitacje wlotów tuż za tylnymi bocznymi szybami.

Obraz

Podobnie jak przedni, tak i tylny zderzak wygląda zupełnie inaczej niż seryjna część. Nowy element ma mnóstwo wylotów powietrza, a na dole na środku kompozytową wkładkę udającą dyfuzor. Nad zderzakiem tuner zainstalował sporych rozmiarów skrzydło.

Według informacji pochodzącej od AAD każda część zestawu Attack została wykonana w kompozytu węglowego, jednak większość z nich pomalowano na kolor srebrny i tylko pokrywa bagażnika i tylny „dyfuzor” pokazują prawdziwy materiał, z którego jego zrobiono.

Obraz

Poszerzenie samochodu pozwoliło zamontować nowe koła. Nie wiadomo, czy są one szersze od fabrycznych i czy szerszej rozstawione (co zwiększa przyczepność mechaniczną auta).

Oczywiście jednostka napędowa jest całkowicie seryjna. Nieważne, czy bazą do przebudowy była wersja Carrera czy Carrera S – tak czy inaczej wóz Anibal Automotive Design to przerost formy nad treścią.

Obraz

Przypomnę, że Porsche oferuje model 911 z 3,4-litrowym silnikiem o mocy 350 KM (Carrera i Carrera 4) oraz z mocniejszym – 400-konnym – motorem o objętości skokowej 3,8 l (Carrera S i Carrera 4S). W każdej z tych wersji dostępna jest manualna lub zautomatyzowana skrzynia biegów.

Konkurencja

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]

Źródło: WCF

Komentarze (0)