Jeszcze lepsza Škoda Fabia R5 Evo. Zwycięstwo w debiucie
W Rajdzie Portugalii zadebiutowała nowa ewolucja Škody Fabii R5, najlepszego obecnie samochodu startującego w klasyfikacji RC2. Kalle Rovanpera pokazał, że samochód wciąż jest na szczycie.
03.06.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Škoda podkreśla, że nie jest to nowy samochód, ale naturalna ewolucja najbardziej utytułowanego obecnie auta kategorii R5. Skupiono się na drobnych poprawkach, by przede wszystkim nie popsuć tego, co było dobre.
Zmiany objęły front auta, który zmieniono na taki jak w modelu produkcyjnym po liftingu. Spojler, wlot powietrza i obudowy lusterek wykonano z kompozytu węglowego. Z tyłu zaś zderzak ma większą lakierowaną powierzchnię, a charakterystyczna końcówka wydechu umieszczona pośrodku została skierowana w dół.
Jak widać, wszystko działa jak należy. Pierwsze miejsce w debiutanckim dla Fabii R5 Evo Rajdzie Portugalii zajął Kalle Rovanpera, a drugie Jan Kopecky. Warto dodatkowo podkreślić, że w RC2 na osiem pierwszych samochodów, aż siedem to Fabie.
W klasyfikacji generalnej Rajd Portugalii padł łupem Otta Tanaka (Toyota), który na linii mety zjawił się z przewagą 15,9 s nad Thierrym Neuvillem (Hyundai) oraz 57,1 s przed Sebastienem Ogierem (Citroën).
Polska załoga Łukasz Pieniążek i Jakub Gerber ukończyła rajd na 27. miejscu, 20. w RC2 i 4. w klasyfikacji WRC 2 Pro. Polacy zmagali się z awarią układu hamulcowego.
- To był dla nas długi i trudny rajd - powiedział Łukasz Pieniążek. - Niestety, w sobotę zmagaliśmy się z problemami z hamulcami, które przedwcześnie zakończyły nasz dzień na najdłuższym odcinku rajdu. Wróciliśmy na trasę w niedzielę i myślę, że pokazaliśmy całkiem dobre tempo. Daliśmy z siebie wszystko na ostatnim odcinku specjalnym i myślę, że pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie osiągać dobre rezultaty.