Jak schudł nowy Opel Astra?
Opel ma się czym chwalić i regularnie, co jakiś czas prezentuje nam informacje na temat nowej Astry. Tym razem bodaj najciekawsza porcja dotycząca procesu odchudzania samochodu.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Opel od lat jest znany i również krytykowany za to, że jego samochody są dużo cięższe od konkurencji. Jednym z takich modeli jest kompaktowa Astra. Dlatego inżynierowie już na etapie projektowania nowej Astry za cel wyznaczyli sobie wyraźne odchudzenie nowego modelu. W zależności od wersji i wyposażenia jest on nawet o 200 kilogramów lżejszy (co najmniej o 120 kg) od modelu poprzedniej generacji. Tylko szkielet i struktura nadwozia straciły 77 kg. Wszystko dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałościowej stali. Dzięki niej, można było zastosować cieńsze blachy. Mniejsze i zarazem lżejsze są także ramy pomocnicze zawieszenia. Wspominaliśmy już o tym, że w nowej Astrze nie będzie paneli osłaniających spód samochodu. Opel zdecydował się na odpowiednie ukształtowanie pod kątem oporów przepływu powietrza elementów podwozia, takich jak zawieszenie i układ wydechowy, który notabene też odchudzono o 4,5 kg.
Warto przy tym zauważyć, że nowa Astra jest ogólnie mniejszym samochodem od obecnej, choć Opel zapewnia nas o większej przestrzeni w kabinie. Mniejsze są również koła, ważące z oponami średnio o 11,5 kg mniej. Dzięki niższej masie ogólnej samochodu, elementy układu hamulcowego mogą być mniejsze i tu również zaoszczędzono łącznie aż 10 kg.
Nie bez znaczenia pozostają nowe jednostki napędowe wraz ze skrzyniami biegów. Sam blok silnika 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo w porównaniu do obecnego motoru o tej samej pojemności, z pośrednim wtryskiem paliwa jest o 10 kg lżejszy. Skrzynie biegów straciły kolejne 10 kg masy. Jeszcze lżejsza ma być Astra napędzana silnikiem 1.0 turbo, dotychczas niestosowanym w kompakcie Opla. Fotele, o których również już pisaliśmy to kolejne 10 kg oszczędności na masie.